وب سایت خود را همین امروز بساز

با دسکتو رایگان شروع کنید و همه ابزارها و خدمات مورد نیاز برای شروع، اداره و رشد کسب و کار خود را کشف کنید.
سایت ساز دسکتو

چگونه یک بوتیک آنلاین راه اندازی کنیم: راهنمای گام به گام

تیم تولید محتوا دسکتو
چگونهبوتیکآنلاینراهاندازیکنیم

از آنجایی که خریداران بیشتری لباس، کفش و لوازم جانبی خود را به صورت آنلاین خریداری می کنند، حالا بهترین زمان برای راه اندازی یک بوتیک آنلاین است.

با توجه به راحت و آسان بودن خرید از فروشگاه های آنلاین، جای تعجب نیست که مشتریان بیشتر از اینکه سوار اتومبیل خود شوند و به یک فروشگاه حضوری بروند، از تلفن های هوشمند، تبلت ها و کامپیوتر های خود استفاده می کنند.

به علاوه، پلتفرم‌های فروشگاه‌ساز مثل دسکتو، بدون هزینه اضافی برای اجاره مکان و مواردی مانند استخدام صندوقدار، راه اندازی فروشگاه شما و کسب درآمد را برای شما بسیار آسان تر می کند. با این حال، این بدان معنا نیست که شما هنوز مجبور نیستید کار زیادی برای راه اندازی فروشگاه جدید خود انجام دهید.

خبر خوب این است که ما هر آنچه را که نیاز دارید، از جمله یک راهنمای گام به گام، جمع آوری کرده ایم تا بتوانید بوتیک خود را راه اندازی کنید.

 

بوتیک های آنلاین: بر اساس اعداد

بوتیک آنلاین یک فروشگاه کوچک است که معمولاً لباس‌های مد روز یا لوازم جانبی را از طریق اینترنت می‌فروشد.

به عنوان مثال، یک بوتیک آنلاین لباس ممکن است محصولات باکیفیت، سطح بالا یا مد روز را با قیمتی بسیار بالاتر از آنچه در یک فروشگاه خرده‌فروشی سنتی یا یک فروشگاه بزرگ پیدا می‌کنید بفروشد. یکی از جذاب ترین جنبه های یک فروشگاه آنلاین این است که پتانسیل رشد و پیشرفت دارد.

طبق آمار Statista، ارزش صنعت پوشاک فروشگاه های اینترنتی در امریکا پیش بینی می شود که در سال 2022 تا نزدیک به 100 میلیارد دلار افزایش یابد.

علاوه بر این، در سال 2019، فروش محصولات مد به صورت آنلاین تقریبا 30 درصد از کل خرده فروشی فروشگاه های اینترنتی در آمریکا را به خود اختصاص داد.

همانطور که می بینید، اکنون زمان بسیار خوبی برای راه اندازی بوتیک آنلاین و فروشگاه پوشاکی است که رویای آن را داشتید.

 

مهارت ها و ویژگی های یک بوتیک آنلاین موفق

قبل از راه‌اندازی فروشگاه آنلاین، برخی از ویژگی‌ها و مهارت‌های مهم را شناسایی کرده‌ایم:

1. اشتیاق و انگیزه

آیا دوست دارید تعطیلات آخر هفته خود را به جستجو در مغازه های قدیمی و نمایشگاه های تجاری برای یافتن اقلام خاص بگذرانید؟ آیا وسواس زیادی نسبت به ست کردن رنگ کفش‌هایتان با لباس‌هایتان دارید؟ اگر چنین است، این شوق و اشتیاق نسبت به مد به موفقیت شما کمک می کند.

راه اندازی یک فروشگاه کوچک آسان نیست. وقتی در تهیه منابع و اسناد مالیاتی سخت تلاش می کنید و خسته می شوید، برای ادامه کار به اشتیاق و انگیزه نیاز دارید. بنابراین، قبل از هر تعهد زمانی یا مالی، مطمئن شوید که نسبت به کاری که انجام می‌دهید اشتیاق دارید و انگیزه لازم برای موفقیت در آن کار را دارید.

2. شبکه سازی

یکی از با ارزش ترین دارایی های شما شبکه شماست. زیرا اگرچه شما یک طراح جواهرات ماهر هستید، ممکن است ندانید که چگونه یک LLC(شرکت با مسئولیت های محدود) راه اندازی کنید یا یک لوگوی حرفه ای طراحی کنید.

از طریق قدرت شبکه‌سازی، می‌توانید افرادی را بیابید که می‌دانند چگونه این کارها را انجام دهند و تخصص خود را به کار گیرند.

اگر در حوزه شبکه سازی، تازه وارد هستید، اشکالی ندارد. در اینجا چند ایده برای کمک به شما در شروع کار وجود دارد:

• در LinkedIn ثبت نام کنید و به برخی از گروه های مرتبط برای صاحبان مشاغل کوچک بپیوندید.

• در کنفرانسی شرکت کنید تا با سایر صاحبان بوتیک ها و کارآفرینان ارتباط برقرار کنید.

• به یک انجمن آنلاین بپیوندید تا سؤال هایتان را بپرسید و از پاسخ ها الهام بگیرید.

همچنین فراموش نکنید که از دوستان و خانواده خود کمک بخواهید زیرا آنها منبع خوبی برای گسترش شبکه شما هستند.

3. بازاریابی دیجیتال

به عنوان یک صاحب فروشگاه، باید کار های زیادی انجام دهید. در حالی که لازم نیست در همه ی کار های مربوط به فروشگاه لباس خود متخصص باشید، داشتن پیشینه در بازاریابی دیجیتال بسیار مفید است.

خبر خوب این است که امروزه یادگیری در مورد بازاریابی دیجیتال به صورت آنلاین آسان تر از همیشه است. منابع بسیار خوبی وجود دارد که می توانید برای آشنایی با بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)، تبلیغات، بازاریابی در شبکه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و موارد دیگر، از آنها استفاده کنید.

در اینجا چند گزینه برای بررسی وجود دارد:

• DigitalMarketer همه چیز را از نکات و ترفندها گرفته تا دوره های صدور گواهینامه کامل در طیف گسترده ای از موضوعات ارائه می دهد.

• HubSpot Academy دارای یک کتابخانه کامل از دوره های صدور گواهینامه آنلاین است که همه چیز از بازاریابی محتوا گرفته تا تبلیغات دیجیتال را پوشش می دهد.

• LinkedIn Learning شامل دوره های ویدیویی که مقدمه ای بر موضوعات بازاریابی دیجیتال ارائه می دهد که تماشای آن ها نیز بسیار آسان است.

 

4. امور مالی فروشگاه

مانند بازاریابی دیجیتال، بهتر است که قبل از افتتاح یک فروشگاه آنلاین از هزینه های لازم مطلع باشید. خبر خوب این است که شما همچنین می توانید به صورت آنلاین تحقیق کنید و در کلاس ها شرکت کنید تا درک بهتری از نحوه مدیریت امور مالی و جریان نقدی خود به دست آورید.

برخی از مواردی که باید روی آنها تمرکز کنید عبارتند از:

• درک امتیاز اعتباری خود.

• انواع مختلف وام های تجاری.

• نحوه مدیریت سرمایه.

همچنین، به خاطر داشته باشید که بسیاری از افراد در این مسیر اشتباه می کنند و این اشکالی ندارد. شما فقط می خواهید در ابتدا هر کاری که می توانید را انجام دهید تا خود را برای موفقیت آماده کنید.

5. مدیریت زمان

بهترین بخش در مورد رئیس خود و صاحب فروشگاه خود بودن این است که هیچکس به شما نمی گوید که چه کاری انجام دهید. با این حال، این بدان معناست که شما مسئول انجام همه چیز هستید. اشتیاق و انگیزه فقط می تواند به شما در این مسیر کمک کند.

اگر نتوانید زمان خود را مدیریت کنید، فروشگاهتان به سرعت از بین خواهد رفت.

وقت خود را در اولویت قرار دهید و روی توسعه مهارت مدیریت زمان کار کنید. همچنین، از کتاب‌ها، برنامه‌ها و ابزارهای زیادی که به‌طور خاص برای مدیریت زمان طراحی شده‌اند، بهره ببرید.

6. اعتماد به نفس

برای داشتن یک بوتیک آنلاین موفق، به اعتماد به نفس نیاز دارید. باور داشته باشید که می توانید این کار را انجام دهید و اجازه ندهید افکار منفی سر راه شما قرار بگیرند.

اگر هرگز داستانی را نخوانده اید که چگونه سیلوستر استالونه برای ساخت فیلم «راکی» پشتکار داشت، باید درباره آن اطلاعاتی کسب کنید.

در حالی که ممکن است به آن سطح از اعتماد به نفس نیاز نداشته باشید، می توانید از داستان او الهام بگیرید و به یاد داشته باشید که حتی وقتی شرایط سخت می شود، می توانید به راه خود ادامه دهید.

چگونه در 10 مرحله یک بوتیک آنلاین راه اندازی کنیم

در اینجا یک راهنمای کامل برای راه اندازی یک بوتیک آورده شده است:

1. جایگاه محصول خود را تعیین کنید.

2. بهترین پلتفرم فروشگاه ساز را پیدا کنید.

3. یک طرح تجاری بنویسید.

4. نام فروشگاه و نام دامنه خود را انتخاب کنید.

5. تامین کنندگان خود را بیابید و آن ها را بررسی کنید.

6. وب سایت خود را با یک فروشگاه ساز آنلاین ایجاد کنید.

7. محصولات و توضیحات را اضافه کنید.

8. بوتیک آنلاین خود را راه اندازی کنید.

9. بازاریابی انبوه را شروع کنید.

10. اصلاح، بازسازی و نوسازی.

 

جایگاه محصول خود را تعیین کنید

در حالی که برخی از کارآفرینان خلاق از قبل می‌دانند که می‌خواهند چه چیزی بفروشند، ممکن است شما هیچ ایده‌ای در مورد اینکه می خواهید چه محصولی را بفروشید، نداشته باشید. اما این قسمت که مربوط به کشف محصول و جایگاه خود است، بسیار سرگرم کننده است.

آیا می دانید منظور ما از جایگاه چیست؟ وقتی در حال راه اندازی یک بوتیک آنلاین، از جمله بوتیک های مربوط به مد هستید، نباید سعی کنید همه را جذب کنید. شما می‌خواهید بخش کوچک و متخصصی از جمعیت را هدف قرار دهید که می توانید مربوط به لباس‌های کودکانه، گردنبندهای دست ساز یا کلاه‌های مردانه باشد.

همچنین به مشتری ایده آل خود فکر کنید. آنها را در نظر داشته باشید تا بتوانید اطمینان حاصل کنید که آن ها به محصولاتی که ارائه می دهید علاقه مند هستند یا خیر.

برای مثال، اگر تصمیم به فروش شورت و پیراهن ورزشی مردانه دارید، منطقی نیست که به فروش مایو زنانه بپردازید. با این حال، ارائه لوازم جانبی مانند جوراب، ژاکت و کفش منطقی است.

نکته مهم دیگری که باید در نظر داشت ارزش یک مشتری است. به دست آوردن یک مشتری جدید بسیار دشوارتر از فروش یک محصول به یک مشتری فعلی است.

برای به حداکثر رساندن سود و گسترش بوتیک آنلاین خود، در حالت ایده آل باید محصولاتی را ارائه دهید که مشتریان شما پس از خرید یک محصول باز هم به فروشگاه اینترنتی شما بازگردند تا از محصولات جدید شما دیدن کنند.

 

بهترین پلتفرم فروشگاه‌ساز را پیدا کنید.

اکنون که محصولی برای فروش دارید، زمان آن رسیده است که فروشگاه خود را بسازید. برای مشاغل آنلاین، این به معنای پیدا کردن یک پلتفرم فروشگاه ساز است. و چند گزینه عالی وجود دارد که ساخت یک فروشگاه اینترنتی را حتی زمانی که هیچ تجربه ای ندارید، آسان می کند.

"شما یک پلتفرم خوب می‌خواهید که نه تنها امروز برای شما مناسب باشد، بلکه راه‌حل‌هایی در مورد مقیاس‌بندی به شما ارائه دهد. تغییر پلتفرم غیرممکن نیست، اما کار بسیار زیادی دارد و شما سرمایه گذاری بزرگی برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود انجام می دهید. بنابراین، اولین چیزی که من مردم را به آن تشویق می‌کنم تا وقت خود را صرف درک و در نهایت تصمیم‌گیری در مورد آن کنند، اطمینان از داشتن یک پلتفرم مناسب است."

پلتفرم های فروشگاه ساز مختلف مانند دسکتو گزینه های مختلفی را در مورد عملکرد، درگاه پرداخت و قیمت گذاری ارائه می دهند.

یک طرح تجاری بنویسید

مرحله بعدی نوشتن یک طرح تجاری است. این راهنمای شما خواهد بود که اهداف شما و گام‌هایی را که برای دستیابی به آن‌ها باید بردارید، مشخص می‌کند. زمانی که آماده دریافت کمک های مالی اضافی هستید، می توانید طرح تجاری خود را به سرمایه گذاران و بانک ها نشان دهید.

برخی از عناصر اصلی که باید در طرح تجاری بوتیک آنلاین خود داشته باشید :

1. تحقیقات بازار.

احتمالاً زمانی که در مورد محصول و جایگاه خود تصمیم می‌گیرید، تحقیقاتی در مورد بازار انجام داده‌اید، اما اکنون زمان آن رسیده است که حتی عمیق‌تر به مخاطبان هدف خود بپردازید.

• ایجاد شخصیت خریدار — واقعاً در مورد مشتریان خاصی که می خواهند محصولات شما را خریداری کنند، فکر کنید. شما می توانید اطلاعات جمعیت شناختی، مانند سن، موقعیت جغرافیایی و درآمد آنها را وارد کنید. سپس، قدمی فراتر بردارید و ثبت کنید که کدام پلتفرم‌های شبکه های اجتماعی را ترجیح می‌دهند و به چه کسانی برای اطلاعات محصول و اطلاعات مربوط به استایل(سبک) شخصی خود بیشتر اعتماد دارند.

• تجزیه و تحلیلی در مورد بازار انجام دهید - جایی است که می توانید تعیین کنید آیا بازاری برای محصول شما وجود دارد یا خیر، بازار فعلی چقدر بزرگ است و بازار با چه سرعتی در حال پیشرفت است. حتما داده‌های عددی برای پشتیبانی از ادعاهای خود پیدا کنید.

• تحقیقات خود در مورد کلمات کلیدی را کامل کنید – نحوه بیان شما در مورد محصولات، وقتی سعی می کنید مردم شما را پیدا کنند تاثیر زیادی دارد. شما می خواهید برای اطمینان از اینکه از اصطلاحات صحیح استفاده می کنید، تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید. هنگامی که در حال ساختن فروشگاه آنلاین خود هستید، این به سئوی شما نیز کمک می کند.

• یک تجزیه و تحلیل SWOT(نقاط قوت و ضعف) انجام دهید — این یک تکنیک عالی برای تعیین میزان رقابت شما با رقبایتان است. ابتدا می توانید رقبای اصلی خود را شناسایی کنید. سپس، جدولی ایجاد می کنید که نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدها را بررسی می کند. این به شما کمک می کند در بازار مورد نظر در مقابل رقبا قرار بگیرید.

2. مدل کسب و کار

هنگامی که درک خوبی از مشتریان ایده آل خود و بازار کلی پیدا کردید، زمان تصمیم گیری در مورد مدل کسب و کار فرا رسیده است. مدلی که انتخاب می‌کنید همچنین به شما کمک می‌کند که بدانید به چه مجوزهایی برای هر کسب‌وکار نیاز دارید.

وقتی صحبت از پوشاک و لوازم جانبی می شود، اکثر خرده فروشان و عمده فروشان آنلاین در یکی از این دسته بندی ها قرار می گیرند:

• چاپ طرح دلخواه- برای این مدل کسب و کار، وقتی مشتری سفارشی می دهد، به سادگی نوعی لوگو یا طرح را به یک لباس اضافه می کنید. و می توانید این کار را خودتان انجام دهید یا از یک شخص ثالث برای چاپ استفاده کنید.

• برش و دوخت(خیاطی) سفارشی - از بین مدل‌ها، این مدل پر زحمت و پرهزینه است، زیرا شما همه چیز را خودتان می‌سازید یا به شخص دیگری پول می‌دهید تا آن را برای شما بسازد.

• برچسب شخصی - برچسب شخصی که گاهی اوقات برچسب سفید نیز نامیده می شود، به این معنی است که شما با یک تولیدی پوشاک که یک محصول را تولید می کند شریک هستید. سپس، می توانید نام تجاری خود را به محصولات آن تولیدی اضافه کنید.

• Dropshipping - Dropshipping نیاز به سرمایه گذاری خیلی کمی دارد، اما در این مدل با سخت ترین رقابت روبرو خواهید شد. این یک روش انجام سفارش است که به شما اجازه می دهد تا با یک تامین کننده عمده فروش برای نمایش و فروش محصولات خود در فروشگاه آنلاین شریک شوید.

3. برنامه ریزی مالی.

این بخشی از طرح تجاری شماست که در آن هزینه ها و درآمد خود را تخمین می زنید. در اینجا چند سوال وجود دارد که می خواهید به آنها پاسخ دهید:

• آنچه از یک منبع خارجی نیاز دارید در مقابل مقدار پولی که سرمایه گذاری می کنید؟

• چه هزینه هایی را پیش بینی می کنید (به عنوان مثال تولید، حمل و نقل، مواد)؟

• چگونه می خواهید محصولات خود را قیمت گذاری کنید؟

• انتظار دارید در سال اول چقدر درآمد داشته باشید؟

اگر مطمئن نیستید که چگونه این اعداد را محاسبه کنید، این یک فرصت عالی است تا با تیم کارکنان خود تماس بگیرید و ببینید آیا کسی می تواند به شما در برنامه ریزی مالی کمک کند.

4. استراتژی بازاریابی.

در نهایت، می‌توانید یک استراتژی بازاریابی سطح بالا ارائه کنید. در حالی که یک بازاریابی اساسی وجود دارد که هر صاحب قروشگاهی باید انجام دهد، این فرصت شماست تا استراتژی خود برای راه اندازی فروشگاه را تعریف کنید.

به عنوان مثال، ممکن است بخواهید به شدت بر روی اینفلوئنسر مارکتینگ تمرکز کنید تا در مخاطبان خود حس انتظار و هیجان ایجاد کنید. شما می توانید با میکرو اینفلوئنسرها همکاری کنید تا راه اندازی بوتیک آنلاین خود را در صفحات شبکه های اجتماعی آنها تبلیغ کنید.

همچنین باید مطمئن شوید برنامه های خاصی برای ارائه یک بیانیه مطبوعاتی یا یک اطلاعیه بزرگ دارید.

از آنجایی که راه‌های زیادی برای بازاریابی فروشگاه شما وجود دارد، باید در ابتدا این راه ها را محدود کنید و روی کانال‌هایی تمرکز کنید که فوراً بیشترین تأثیر را روی مشتریان هدف شما خواهند داشت.

نام فروشگاه و نام دامنه خود را انتخاب کنید.

راهنمای کامل انتخاب اسم فروشگاه 

اکنون زمان آن فرا رسیده است که با نام گذاری فروشگاه پوشاک خود، آن را به واقعیت تبدیل کنید. در حالی که لزوماً مجبور نیستید این نام را برای همیشه نگه دارید، برندسازی مجدد می تواند برای شما بسیار پرهزینه باشد. بنابراین وقتی به این فکر می‌کنید که می‌خواهید چه نامی روی فروشگاه آنلاین خود بگذارید، قطعاً از این نکات استفاده کنید.

1. اصالت.

شما می‌خواهید از دیگران متمایز شوید؛ بنابراین، نام خاصی را انتخاب کنید. مشتریان ایده آل خود را بررسی کنید و ببینید که آن ها به چه چیزی اهمیت می دهند؟ آیا چیزهایی که به آن ها اهمیت می دهند با نام انتخابی شما تطابق دارد؟ به جنبه احساسی و رویایی فروشگاه اینترنتی خود فکر کنید تا به شما کمک کند تا یک نام منحصر به فرد را پیدا کنید.

2. شخصیت.

علاوه بر اصیل بودن، می خواهید برند شما دارای شخصیت باشد. خود و شخصیت خود را در این نام القا کنید. به عنوان مثال، اگر تیشرت‌هایی را می‌فروشید که عبارت‌های خنده‌دار روی آن‌ها نوشته شده است، یک نامی بیابید که مردم را بخنداند! این به شما در مورد نکته بعدی کمک می کند.

3. به یاد ماندنی بودن

هنگامی که ایده های منحصر به فرد و شخصی خود را جمع آوری کردید، نکته بعدی این است که مطمئن شوید مردم آن را به خاطر خواهند آورد. البته، نباید نام شما با خاطرات بد در ذهن مشتریان بماند. بنابراین این فرصتی دیگر برای ارتباط با تیم کارکنان خود و دریافت بازخورد در مورد نام های انتخابی خود است. به این ترتیب، اگر چیزی وجود دارد که به آن توجه نکرده‌اید، مثلاً اینکه چگونه نام شما ممکن است برای مخاطبان در کشور دیگری ترجمه شود، می‌توانید اکنون قبل از سرمایه‌گذاری، آن نام را تغییر دهید.

4. در دسترس بودن.

حتی اگر بهترین و عالی ترین نام را برای فروشگاه خود انتخاب کرده باشید، اگر تکراری باشد(در دسترس نباشد)، نمی توانید کاری با آن انجام دهید. علائم تجاری، در دسترس بودن نام دامنه، شبکه های اجتماعی موجود و موارد دیگر را بررسی کنید تا مطمئن شوید که می توانید یک نام را برای فروشگاه اینترنتی خود انتخاب کنید.

 

تامین کنندگان خود را بیابید و آن ها را بررسی کنید.

اینجاست که محصولات شما جان می گیرند. زیرا حتی اگر همه چیز را خودتان بسازید، باز هم به محصولاتی نیاز دارید. و باید تعادلی را بین کیفیت منابع و سرمایه خود برقرار کنید.

علاوه بر این، باید مطمئن شوید که این، یک کسب و کار (یا شخصی) است که می‌توانید با آن رابطه خوبی داشته باشید زیرا اغلب با آنها کار خواهید کرد.

در اینجا مواردی وجود دارد که باید هنگام بررسی تامین کنندگان در نظر بگیرید:

1. کیفیت.

آیا کیفیت محصول مطابق با استانداردهای بوتیک شماست؟ نمونه هایی را درخواست کنید تا ایده های بهتری برای ظاهر و حسی که محصولات منتقل می کنند، به دست آورید.

2. میزان پشتیبانی.

آیا قرار است هر هفته یا هر ماه با یک فرد جلسه داشته باشید تا با او صحبت کنید؟ با آنها صحبت کنید تا بتوانید سطح ارتباط برقرار کردن آن ها را ارزیابی کنید.

3. بررسی های تامین کننده.

آیا تامین کننده سابقه ی خوبی دارد؟ به صورت آنلاین بررسی کنید یا با تیم کارکنان خود تماس بگیرید تا ببینید آیا قبلاً کسی با آنها کار کرده است یا خیر.

 

وب سایت خود را با یک فروشگاه‌ساز آنلاین ایجاد کنید

شما محصول خود، پلتفرم فروشگاه ساز خود و نام فروشگاه خود را دارید. اکنون زمان آن رسیده که در واقع وب سایتی را برای بوتیک خود ایجاد کنید.

با این حال، قبل از شروع، مطمئن شوید که لوگو، رنگ های برند و تصاویر محصولات خود را دارید. این کار، روند ساخت وب سایت شما را بسیار آسان تر می کند.

یکی دیگر از مواردی که باعث می‌شود ساخت یک وب‌سایت ساده باشد، قابلیت کشیدن و انداختن است. اگر از دسکتو استفاده می کنید، می توانید از ابزار های مختلف برای ساخت یک وب سایت زیبا استفاده کنید که به راحتی و بدون نیاز به استفاده از هیچ کدی(کدنویسی) قابل پیمایش است.

1. یک تم یا قالب را انتخاب کنید.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک تم یا قالب برای وب سایت خود انتخاب کنید. اکثر پلتفرم‌های فروشگاه ساز، از جمله دسکتو، دارای گزینه‌های تم های رایگان و غیر رایگان هستند که می‌توانید برای برند خود شخصی سازی کنید.

اگر علاقه ای به تغییر کد درون تم خود دارید، پلتفرم فروشگاه ساز Desketo به شما اجازه می دهد این تغییرات را انجام دهید.

2. محصولات و توضیحات را اضافه کنید.

هنگامی که قالب اولیه را در جای خود قرار دادید، می توانید محصولات خود را اضافه کنید. به علاوه، می‌توانید تحقیقات کلمات کلیدی را که برای طرح تجاری خود انجام داده‌اید را در توضیحات محصول خود اعمال کنید، که باعث ارتقای سئوی شما می شود.

همچنین به یاد داشته باشید که در مورد صفحات محصول خود به عنوان فرصتی برای نشان دادن شخصیت خود فکر کنید. به عنوان مثال، می توانید نکاتی را در مورد نحوه پوشیدن یک لباس را به مشتریان ارائه دهید. مثلا آیا می توانند برای گردن و موهای خود از یک روسری استفاده کنند؟ پاسخ این سوالات را به آنها بدهید!

3. قوانینی را برای خرید تعیین کنید.

اینجا جایی است که قوانین فروشگاه آنلاین خود را به اشتراک می گذارید. به طور معمول، این شامل قوانین شما در مورد ارسال، مرجوعی، اندازه و تبلیغات می‌شود.

4. درگاه های پرداخت تایید شده را انتخاب کنید.

ممکن است متوجه آن نباشید، اما انتخاب درگاه پرداخت مناسب می تواند تفاوت بزرگی در بوتیک شما ایجاد کند. آنها تراکنش های کارت اعتباری را ایمن نگه می دارند و فرآیند پرداخت بهتری را برای مشتریان بهبود می بخشند.

Desketo با انواع درگاه های پرداخت کار می کند تا مشتریان شما بتوانند از هر روش پرداختی که ترجیح می دهند، استفاده کنند.

همچنین، به عنوان یک نکته جانبی، هنگام صحبت در مورد پرداخت ها، مطمئن شوید که برنامه ای برای محاسبه مالیات بر فروش دارید. حتی خرید آنلاین شما را ملزم می کند که مالیات بر فروش را در استان خود یا استانی که مشتریان شما در آن زندگی می کنند جمع آوری کنید.

5. تعیین حمل و نقل.

در نهایت، باید حمل و نقل را طوری تنظیم کنید که محصولات شما بتوانند به دست مشتریانتان برسند. در حالی که ممکن است نخواهید خیلی به حمل و نقل فکر کنید، اما در واقع یکی از مهم ترین بخش های فروشگاه اینترنتی شما است

 

بوتیک آنلاین خود را راه اندازی کنید.

هنگامی که وب سایت خود را ساختید، می توانید هر کاری را که برای راه اندازی فروشگاه آنلاین خود نیاز دارید را انجام دهید:

پلتفرم های شبکه های اجتماعی خود را با اطلاعات مربوط به بوتیک خود پر کنید.

ایمیل‌های تراکنشی خود را طوری تنظیم کنید که هنگام دریافت اولین سفارش آماده ارسال شوند.

گوگل آنالیتیکس و پیکسل های ردیابی خود را برای دریافت داده های مختلف، تنظیم کنید.

• تمام عملکردها و لینک ها را آزمایش کنید تا بدانید همه چیز به درستی کار می کند.

• دکمه راه‌اندازی را فشار دهید و کار خود را شروع کنید!

همچنین زمان آن فرا رسیده است که استراتژی های بازاریابی را که در طرح تجاری خود مطرح کرده اید به مرحله اجرا در آورید. علاوه بر این، باید مطمئن شوید که نوعی بیانیه مطبوعاتی دارید که می توانید برای ایجاد سر و صدا بیشتر در مورد فروشگاه خود ارسال کنید.

 

بازاریابی انبوه را شروع کنید.

بعد از اینکه کارهای اولیه بوتیک آنلاین خود انجام دادید، می توانید به فعالیت های بازاریابی روزانه، از جمله شبکه های اجتماعی، بازاریابی محتوا و بازاریابی ایمیلی بپردازید.

1. اشکالی ندارد که از تک تک شبکه های اجتماعی استفاده نکنید. 3 شبکه برتر را که بازار هدف شما فعالانه از آن استفاده می کند را انتخاب کنید و استراتژی بازاریابی خود را برای آن ها بهینه کنید.

2. اگر قابلیت خرید در شبکه اجتماعی موجود است، از آن استفاده کنید. نصب ویژگی خرید، ابزاری آسان و این ویژگی راهی بی‌نظیر برای هدایت فالوور هایی که از قبل به برند شما علاقه‌مند هستند به سایت شما است.

 

اصلاح، بازسازی و نوسازی

اکنون که فروشگاه خود را راه‌اندازی کرده‌اید، زمان آن رسیده است که داده‌ها و تجزیه و تحلیل‌های خود را بررسی کنید تا بفهمید چه چیزی به درستی کار می‌کند و چه چیزی به درستی کار نمی کند.

 

سپس، می توانید تغییرات و بهبودهایی مانند موارد زیر انجام دهید:

• محصولات پرفروش خود را در صفحه اصلی فروشگاه خود قرار دهید.

• کپی یا تصاویر محصولات جدید را در صفحاتی که عملکرد ضعیفی دارند، آزمایش کنید.

• تغییراتی در ویژگی های سبد خرید فروشگاه خود انجام دهید تا عملکرد بهتری داشته باشد.

• نظرات و توصیفات مشتریان در مورد محصولات را اضافه کنید.

• تخفیف ها و تبلیغات به مناسبت تعطیلات را امتحان کنید.

همچنین می توانید مستقیماً با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید تا درک بهتری از نیازها و خواسته های خاص آنها به دست آورید.

چگونه در بوتیک آنلاین خود تعامل ایجاد کنید

هنگامی که فروشگاه شما برای مدت کوتاهی باز است، می توانید فراتر از اصول اولیه بروید و با مشتریان خود و سایر برندها ارتباط برقرار کنید.

1. یک صفحه "درباره ما" اضافه کنید.

این روزها همه می توانند حداقل یک تیشرت بفروشند. آنچه خریداران می خواهند ارتباط با برندهایی است که از آنها حمایت می کنند. می توانید این ارتباطات را در صفحه "درباره ما"( About Us ) ایجاد کنید.

در مورد اینکه چه چیزی الهام بخش شما برای راه اندازی فروشگاهتان بوده و چگونه اشتیاق شما به آن باعث می شود که در این مسیر پیش بروید بنویسید.

2. با سایر برندها همکاری کنید.

یک راه عالی برای گسترش فروشگاه شما، مشارکت با برندهای دیگر است. برای مثال، اگر لوازم جانبی می‌فروشید، می‌توانید با برند دیگری که فقط لباس می‌فروشد شریک شوید تا لباس‌ها و لوازم جانبی را به مشتریان ارائه دهد.

علاوه بر این، می‌توانید محصولات یکدیگر را در وب‌سایت، شبکه های اجتماعی و ایمیل‌های خود به صورت متقابل تبلیغ کنید و این یک معامله ی دو سر برد برای هر دو فروشگاه(برند) است.

در آخر، با ترکیبی مناسب از مهارت‌ها، یک طرح تجاری قوی و یک پلتفرم فروشگاه ساز انعطاف‌ پذیر، می‌توانید بوتیک آنلاین خود را در کمترین زمان ممکن، راه‌اندازی کنید.

برای اطلاعات بیشتر و مشاوره تماس بگیرید.