وب سایت خود را همین امروز بساز

با دسکتو رایگان شروع کنید و همه ابزارها و خدمات مورد نیاز برای شروع، اداره و رشد کسب و کار خود را کشف کنید.
سایت ساز دسکتو

چگونه نام مناسبی را برای فروشگاه خود انتخاب کنید

تیم تولید محتوا دسکتو
چگونهناممناسبیرابرایفروشگاهخودانتخابکنید

انتخاب یک نام برای فروشگاه اینترنتی ممکن است کار بسیار ساده ای به نظر برسد، اما بدانید که همیشه آسان نیست.
در واقع، ممکن است چند روز طول بکشد تا نامی برای فروشگاه خود پیدا کنید.
و این، به این دلیل است که بیشتر کارآفرینان، انتظارات بالایی از فروشگاه خود دارند. آن‌ها می‌خواهند نام فروشگاه شان فوراً قابل تشخیص باشد و خاطره‌ای ماندگار برای خریدارانشان به جای بگذارد.
در اصل، آنها می خواهند که فروشگاه شان بی نقص(عالی) باشد. و بی نقص بودن، کار ساده ای نیست.
اما، به‌طور جدی، انتخاب نام برای فروشگاه‌تان زمانی آسان‌تر است که نکات و ترفندهایی را از کارآفرینان با تجربه دریافت کنید که این ترفند ها می‌توانند شما را در به سمت مسیر درست، راهنمایی کنند.
و دقیقاً به همین دلیل است که ما این پست را ایجاد کرده‌ایم. ما دقیقاً به شما نشان می‌دهیم که چگونه نام مناسبی برای فروشگاه خود پیدا کنید.
بنابراین خوب تمرکز کنید و فهرست مهم‌ترین مواردی را که باید در هنگام انتخاب نام برای کسب و کار آنلاین خود در نظر بگیرید، مطالعه کنید.
شروع می کنیم..

 

چه چیز هایی در نامی عالی برای یک فروشگاه آنلاین وجود دارد؟

 
وقتی نوبت به نام‌گذاری فروشگاه می‌رسد، نمی‌توانیم به اندازه کافی بر یک چیز تأکید کنیم. هیچ علم یا فرمول دقیقی وجود ندارد که بتوانید از آن برای انتخاب یک نام عالی استفاده کنید.
این یک فرآیند خلاقانه است، بنابراین باید به خودتان زمان بدهید تا فکر کنید.
با این اوصاف، نکات بسیار مهمی وجود دارد که باید در هنگام فکر کردن در نظر بگیرید. نکاتی که به شما کمک می کند تا یک نام بد را برای فروشگاه آنلاین خود انتخاب نکنید.
و باور کنید که می توانید نام بدی برای فروشگاه آنلاین انتخاب کنید.
بنابراین، بیایید نگاهی بیندازیم به این که چگونه می توانید مطمئن شوید که یک نام درخشان برای فروشگاه آنلاین خود انتخاب می کنید.

یک نام ساده و آسان انتخاب کنید.

به طور کلی، وقتی نوبت به راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین می‌رسد، ساده و آسان بودن همه چیز مهم است.
و این در مورد نام گذاری فروشگاه آنلاین شما نیز صدق می کند.
چرا؟
خوب، وقتی به دنبال یک نام به یاد ماندنی برای فروشگاه آنلاین خود هستید، باید کاری کنید که افراد به راحتی آن را به خاطر بسپارند.
به ویژه باید در نظر داشته باشید که برای تحت تاثیر قرار دادن خریداران، تلاش زیادی مورد نیاز است - این هفت بار، زمانی است که خریداران، یک برند را می‌بینند یا با آن تعامل دارند - تا واقعاً نام فروشگاه آنلاین شما را به خاطر بسپارند.
و این زمان(هفت بار)، خیلی زیاد است.
این می تواند، هفت تبلیغ فیسبوکی یا هفت پست اینستاگرام باشد که باید اجرا شود.
و استفاده از یک نام فروشگاه طولانی یا پیچیده، در وهله اول شناسایی برند شما را برای مخاطبانتان سخت تر می کند.
بنابراین، جای تعجب نیست که نام برخی از بزرگترین برندهای جهان معمولاً فقط یک کلمه است.
آن ها، نام های ساده را انتخاب می کنند، زیرا می خواهند به یادماندنی باشند.

نامی برای اثبات آینده فروشگاه‌تان انتخاب کنید.

نامی را برگزینید که بیان کننده آینده دار بودن کسب و کار شما است.
هنگامی که کسب و کار خود را شروع می کنید، احتمالاً در فکر رسیدن به نقاط عطفی مانند راه اندازی فروشگاه خود، اولین فروش یا به دست آوردن اولین (ده میلیارد تومان) خود هستید.
اکنون، شکی وجود ندارد که این نقاط عطف، برای کسی که به تازگی کسب و کار خود را شروع کرده است، بسیار بزرگ و چشم گیر است.
اما، ما امیدواریم که در نهایت به نقاط عطف بسیار بزرگتری دست یابید و به فروش بیش از یک میلیون تومان در هر ماه فکر کنید.
و به همین دلیل است که هنگام نامگذاری فروشگاه خود باید خوب فکر کنید. شما باید به یک نام تجاری فکر کنید که با پیشرفت شما در آینده نیز کارساز باشد.
شما می توانید نامی مانند "مرکز فروش غذای حیوان خانگی" را انتخاب کنید که ممکن است در زمانی که شما یک تجارت کوچک را اداره می کنید کارساز باشد.
اما، شما همچنین می‌توانید چیزی مانند "پت شاپ" را انتخاب کنید که به شما یک نام تجاری ارائه می‌دهد که می توانید در آن پیشرفت کنید.
ممکن است بخواهید در آینده با پیشرفت فروشگاه خود، محصولات بیشتری را به آن اضافه کنید، بنابراین زمانی که نامی برای کسب و کار خود انتخاب می کنید، گزینه های(انتخاب های) خود را باز نگه دارید.
نامی را انتخاب کنید که جدید باشد (نامی که قبلا کسی از آن استفاده نکرده باشد.) 

آیا ایده‌ها در دسترس هستند یا خیر؟

هنگامی که به دنبال نامی برای فروشگاه خود هستید، باید بررسی کنید و ببینید که ایده هایی که برای انتخاب نام دارید، در دسترس هستند یا خیر.
و وقتی می گوییم در دسترس باشد، به طور خاص در مورد "نام دامنه" صحبت می کنیم.
ما همیشه توصیه می کنیم که سعی کنید دامنه com. را برای برند خود انتخاب کنید؛ به خصوص اگر محصولات خود را برای مخاطبان (عام)  هدف قرار می دهید.
چرا؟ خیلی ساده است، دامنه های com. خیلی بیشتر مورد اعتماد خریداران هستند.
و دلیلش این است که دامنه "com." آشنا است. از زمان شروع اینترنت وجود داشته است و اکثر برندهای حرفه ای نیز از این نوع دامنه استفاده می کنند.
و حتما بررسی کنید که می توانید صفحاتی مرتبط با نام فروشگاه خود را نیز در رسانه های اجتماعی بیابید. همیشه سعی کنید یک حساب فیس بوک و اینستاگرام برای استفاده از دامنه " com." خود، ایجاد کنید.

هدف خود از انتخاب نام فروشگاهتان را انتقال دهید.

هنگامی که از خلاقیت خود استفاده کردید، توصیه می کنیم سعی کنید هدف خود از نام فروشگاه را نیز منتقل کنید.
اکنون، نمی‌گوییم که باید فروشگاه خود را خیلی عجیب و غریب کنید، زیرا اگر این کار را انجام دهید، احتمالاً اکثر مردم با این نام ارتباطی برقرار نمی‌کنند.
خیلی جدی به این موضوع فکر کنید
اکثر مردم با دیدن لوگوی نایک، به الهه پیروزی یونان فکر نمی کنند، حتی اگر این الهه، الهام بخش نام شرکت باشد.
به همین ترتیب، می توانید مطمئن باشید که یک فرد معمولی به کرم پوست Nivea نگاه نمی کند و با خود نمی گوید که "اوه این سفید است زیرا نام آن از کلمه لاتین Niveus به معنای "سفید برفی" گرفته شده است.
ما نمی‌گوییم که برای یافتن معنایی عمیق برای فروشگاه¬تان باید، خیلی عمیق فکر کنید.
اما، سعی کنید خیلی کلی(سطحی) نگر نباشید.
سعی کنید از نام‌های تجاری مانند «فروشگاه ورزشی رضایی » اجتناب کنید. در عوض، می‌توانید از کلمات مرتبط با ورزش استفاده کنید، مانند «ورزش های قدرتی» یا «پوشاک اسپرت». این نام‌های تجاری، در عین سادگی معنای بیشتری دارند – آن ها احساسات بیشتری را برمی انگیزند، که به خریداران کمک می کند تا فروشگاه شما را به خاطر بسپارند.

 

5 نمونه از نام فروشگاه های بزرگ

بسیار خوب، اکنون که نکات خود را برای انتخاب یک نام برای فروشگاه، بررسی کردیم، زمان آن رسیده که نام برخی از فروشگاه مورد علاقه خود را بررسی کنیم.
این ها نمونه‌های واقعی شرکت‌هایی هستند که نام فروشگاه‌های خود را مشخص کرده‌اند و به نکاتی که در بالا اشاره کردیم، دقت کرده‌اند.
ما به معانی پشت نام‌ این فروشگاه ها می‌پردازیم، بنابراین می‌توانید ایده‌ های بهتری درباره اینکه برندهای موفق در مورد نامگذاری کسب‌وکارشان چگونه فکر می‌کنند، به دست آورید.

ضد گلوله (Bulletproof)

یکی از اولین چیزهایی که هنگام ورود به صفحه اصلی سایت ضد گلوله(Bulletproof) مشاهده می کنید "بهبود وضعیت سلامت" (“Health Upgrades”) است.
و این کاملاً با پیام برند آن ها مطابقت دارد - ضد گلوله محصولاتی را می فروشد که به گونه ای طراحی شده اند که شما احساس کنید، ضد گلوله هستید.
آنها کره را با محصولات قهوه پرفروش خود مخلوط می کنند، و با این کار قرار است اثرات محصولاتشان را طولانی تر کنند و به شما کمک کنند تا از آسیب معمول ناشی از کافئین جلوگیری کنید.
در اصل، آن ها قهوه هایی را می فروشند که "خیلی بهتر از نوشیدنی لاته شما" است.
و ما عاشق نام تجاری آن ها هستیم. ساده و در عین حال موثر است. هر خریدار، از همان ابتدا ذهنیت روشنی از آنچه می تواند از این تجارت داشته باشد دارد، و به یاد ماندنی نیز است، زیرا اغلب خریداران معمولاً کلمه "ضد گلوله" را مرتبط با قهوه نمی دانند.
آن‌ها توانسته‌اند از پیشنهادات اولیه خود درباره ی قهوه، به مکمل‌های سلامتی دیگر نیز دست پیدا کنند، که بر ایجاد یک نام تجاری ثابت در آینده تأکید می‌کند.

کالرپاپ Colourpop

برند آرایشی فوق‌العاده موفق، Colourpop، نامی فوق‌العاده برای فروشگاه خود پیدا کرد.
یک گروه زیبای مستقر در لس‌آنجلس، محصولات آرایشی باکیفیت را به خریدارانی که به دنبال افزودن رنگ‌ به روتین پوستی خود با قیمت‌های داروخانه ای هستند، ارائه می دهد.
آنها یک نام تجاری ساده و آسان دارند که بدون شک آینده نگر نیز است - زیر چتر نام Colourpop آن ها می توانند به سمت لباس یا جواهرات نیز بروند و کاملاً با برند آن ها مطابقت دارد.
این یک نام تجاری سرگرم کننده و جالب نیز است که با آنچه مخاطبان این برند ترجیح می دهند، هماهنگ(همسو) است.

کیث ( KITH)

برند سبک زندگی KITH پیشینه کاملی برای نام تجاری خود دارد.
به گفته بنیانگذار KITH، رونی فیگ، این نام تجاری از اصطلاح "Kith and Kin" گرفته شده است که یک ضرب المثل قدیمی به معنای "دوستان و خانواده" است.
و به گفته رونی، او همیشه می خواست برای افرادی مانند دوستانش محصولاتی بسازد، بنابراین قسمت "Kin"(خانواده) را کنار گذاشت و نام تجارت خود را "Kith" گذاشت.
در مجموع، KITH یک نام تجاری منحصر به فرد است که تفکرات زیادی در پشت آن وجود دارد. واضح است، به خاطر سپردن آن ساده است، و برای انتقال منظور(معنی) به خوبی کار می کند.

SuitSupply

SuitSupply یک برند خیاطی است و به خود می بالد که در مسیر درستی قرار دارد و این قطعاً در نام فروشگاه آن ها مشهود است.
این نام، کار فوق العاده ای را در انتقال معنی همان چیزی که می فروشد، یعنی کت و شلوار انجام می دهد.
ما این را دوست داریم که این برند در نام فروشگاه(تجاری) خود از واج آرایی استفاده کرده است. هر دو کلمه در نام SuitSupply با یک حرف شروع می شوند و این یک تاکتیک برای بازاریابی هوشمندانه است که در واقع می تواند به مردم کمک کند تا نام فروشگاه (برند) شما را به خاطر بسپارند.
اگر می‌توانید به نام تجاری خود، واج آرایی اضافه کنید، صبر نکنید - همانطور که SuitSupply نشان داده است، واقعاً می‌تواند مفید باشد.


Gymshark
 
اگر هنگام نامگذاری برای برند تناسب اندام خود به دنبال الهام گرفتن هستید، Gymshark یک مثال عالی است.
برند(فروشگاه) موفق لباس و پوشاک با ترکیب هوشمندانه دو کلمه با هم، نام خود را انتخاب کرد.
ابتدا از "Gym" استفاده کردند که بخش اصلی تجارت آن هاست. آنها به طور انحصاری پوشاک تناسب اندام را برای افرادی که به باشگاه می روند، تولید می کنند.
سپس "کوسه"( shark ) را اضافه کردند که حیوانی است که اغلب با قدرت و نیرو همراه است.
اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، این یک نام بسیار ساده و در عین حال کاملا منحصر به فرد است.با این حال، سادگی این نام در اینجا مهم است – به خاطر سپردن آن بسیار آسان است، این دقیقا همان چیزی است که هنگام راه اندازی یک فروشگاه (برند،تجارت) جدید می خواهید.


هنوز نتوانستید نامی انتخاب کنید؟ از یک سازنده نام تجاری ( Business Name Generator )استفاده کنید
 

اگر هنوز در تلاش هستید تا نامی برای فروشگاه خود بیابید، نگران نباشید. همیشه می توانید از یک سازنده نام تجاری استفاده کنید تا شما را به سوی مسیری درست راهنمایی کند.
اگر نمی دانید که تولیدکننده نام تجاری چیست، باید بگوییم که بسیار ساده است.
می‌توانید کلمه یا اصطلاحی را که دوست دارید در یک سازنده نام تجاری وارد کنید، و این سازنده ده‌ها نمونه در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید برای فروشگاه خود استفاده کنید.

البته، هیچ تضمینی وجود ندارد که همه نام‌هایی که سازنده نام تجاری ارائه می‌کند، در دسترس و جدید باشند – خودتان باید آن را بررسی کنید - اما اگر هنوز برای انتخاب نام تقلا(تلاش) می کنید، این سازنده ها، ابزارهای خوبی هستند.
آیا به استفاده از سازنده نام تجاری علاقه مند هستید؟ ما تولید کننده نام تجاری اوبرلو ( Oberlo’s Business Name Generator ) را به شما پیشنهاد می دهیم. این سازنده رایگان است، بنابراین هنگام نامگذاری فروشگاه خود از آن بهره ببرید.

اکنون به شما بستگی دارد
اکنون شما تمام نکات، ترفندها و ابزارهایی را که برای ایجاد نام عالی برای فروشگاه اینترنتی خود نیاز دارید، را در اختیار دارید.
اکنون زمان آن رسیده است که از تمام اطلاعاتی که از این پست به دست آورده اید استفاده کنید و بهترین نام را برای فروشگاه خود انتخاب کنید.

او اگر در مورد نام‌گذاری فروشگاهتان سؤالی دارید، یا اگر می‌خواهید بازخوردی درباره نام فروشگاهتان داشته باشید، آن را در بخش نظرات بنویسید - ما همه آن ها را می خوانیم!

 

اگر برای راه اندازی فروشگاه آنلاینتان به مشاوره و یا کمک نیاز داشتید، دسکتو در کنار شماست.

 

بیشتر بخوانید: چگونه یک بوتیک آنلاین راه اندازی کنیم: راهنمای گام به گام