وب سایت خود را همین امروز بساز

با دسکتو رایگان شروع کنید و همه ابزارها و خدمات مورد نیاز برای شروع، اداره و رشد کسب و کار خود را کشف کنید.
سایت ساز دسکتو

25 روش موثر برای افزایش ترافیک بازدیدکنندگان وب سایت شما

تیم تولید محتوا دسکتو
26روشموثربرایافزایشترافیکبازدیدکنندگانوبسایتشما

 

شما حتما خیلی تلاش کرده اید تا وب سایتی ایجاد کنید که نشان دهنده فروشگاه اینترنتی شما باشد. می دانید مهم ترین مرحله بعد از ساخت وبسایت چیست؟ افزایش ترافیک وبسایت. وقتی ترافیک وب سایت را افزایش می دهید، می توانید مخاطبان بیشتر و در نتیجه فروش بیشتری را نیز ایجاد کنید. حتی کوچکترین افزایش در ترافیک می تواند میزان فروش را تحت تاثیر قرار دهد.
روش های زیادی برای جذب بازدیدکنندگان سایت وجود دارد که برخی از آنها موثرتر از بقیه هستند. در این راهنما، ما راه های پولی و رایگان برای افزایش ترافیک بازددکنندگان وب سایت را جمع آوری کرده ایم. از بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و وبلاگ نویسی مهمان گرفته تا هدف گذاری مجدد، به نحوه افزایش ترافیک بازدیدکنندگان وب سایت با استفاده از 26 روش اثبات شده، نگاهی بیاندازیم.

 

آنچه خواهیم خواند:

1. محتوای معنادار تولید کنید.
2. وبلاگ نویسی مهمان را امتحان کنید
3. محتوای قدیمی را به روزرسانی کنید
4. محتوای خود را بازنگری کنید
5. یک پست جمع بندی شده و تخصصی بنویسید
6. محتوای همیشه سبز یا evergreen منتشر کنید
7. روی محتوا های طولانی تمرکز کنید

8. کلمات کلیدی طولانی را هدف قرار دهید
9. لینک داخلی ایجاد کنید
10. CTR(نرخ کلیک) ابرداده خود را بهینه کنید
11. اسنیپت هایی را از آن خود کنید
12. از ابزارهای سئو استفاده کنید
13. بک لینک های با کیفیتی به دست آورید

14. بازدیدکنندگان قبلی وب سایت را دوباره مرکز هدف خود قرار دهید
15. نسبت به قبل، رتبه بالاتری را با تبلیغات پولی کسب کنید
16. تبلیغات هدفمند در رسانه های اجتماعی ایجاد کنید

17. یک وب سایت پرسرعت و سازگار با موبایل ایجاد کنید

18. در انجمن های مختلف پست ارسال کنید
19. وب سایت خود را به دایرکتوری های آنلاین ارسال کنید
20. در شبکه های اجتماعی، فعال باشید
21. ترافیک بازدیدکنندگان را از کانال یوتیوب خود به سوی سایت خود هدایت کنید

22. کمپین های بازاریابی ایمیلی ایجاد کنید
23. از تحلیل آماری ترافیک وب سایت خود استفاده کنید
24. با اینفلوئنسرها همکاری کنید
25. در مطبوعات، سایت خود را تبلیغ کنید

 

یک استراتژی بازاریابی محتوای قوی اجرا کنید

 

01. محتوای معنادار بنویسید

یکی از بهترین راه های رایگان برای جذب ترافیک بازدیدکنندگان به وب سایت شما از طریق محتوای سایت است. این نوع محتوا نیازی به پرداخت هزینه ندارد و کاربران می توانند این محتوا را از طریق جستجوی کلمات کلیدی پیدا کنند. محتوا می تواند در وبلاگ، پایگاه دانش یا صفحه منبع در وب سایت شما موجود باشد. پس از راه اندازی یک وبلاگ، باید با استفاده از کلمات کلیدی، عبارات و سوالات متداول جستجو شده، یک سری پست بنویسید.

سپس، با قرار دادن کلمات کلیدی با حجم بالا در هدر، متن، URL و توضیحات، پست های وبلاگ را برای سئو بهینه سازی کنید. هنگامی که در صفحه اول موتورهای جستجو قرار گرفتید، ممکن است صدها یا هزاران کلیک در ماه از یک پست وبلاگ دریافت کنید. از این گذشته، پنج لینک اول 67.60 درصد از کل کلیک‌ها در صفحه اول را تشکیل می‌دهند.

02. وبلاگ نویسی مهمان را امتحان کنید

پست گذاری به صورت مهمان می تواند ترافیک وب سایت شما را فورا افزایش دهد. با وبلاگ نویسی مهمان، فرصتی برای دریافت لینکی به وب سایت خود از سایت دیگری که محتوای شما را میزبانی(هاستینگ) می کند، به دست می آورید. در واقع، بسیاری از بازاریابان از وبلاگ نویسی مهمان به عنوان یک تکنیک بازاریابی داخلی استفاده می کنند. یک داستان مربوط به کسب موفقیت می گوید که آنها 340٪ افزایش در ترافیک جستجوی سایت را توسط وبلاگ نویسی مهمان تجربه کردند و در یک سال بیش از 100000 بازدید کننده سایت داشتند.
از نظر سئو، اگر سایت شما دارای بک لینک هایی از منبع های قابل اعتماد مانند وبلاگ ها و نشریات شرکت های بزرگ باشد، موتورهای جستجو ممکن است به دامنه شما، رتبه بهتری را بدهند. این بدان معناست که شما باید پلتفرم های وبلاگ نویسی مهمان خود را هوشمندانه انتخاب کنید. می‌توانید با سایت دیگری که موضوعات مشابه و مورد علاقه شما را پوشش می‌دهد یا بخشی از همان صنعت شما است، همکاری کنید. علاوه بر این، با نوشتن در زمینه تخصصی خود، قادر خواهید بود محتوای معتبری تولید کنید که نشان دهنده مورد اعتماد بودن شما باشد.

راه هایی برای یافتن فرصت های وبلاگ نویسی مهمان:

• ارسال به وب سایت های که در آن ها به صورت مهمان پست می گذارند
• شبکه آنلاین
• برای برقراری ارتباط، ایمیل ارسال کنید
• جستجوی عبارات مرتبطی مانند «برای ما بنویس»، «بلاگرهای مهمان می‌خواهیم»، «دستورالعمل‌های وبلاگ‌نویسی مهمان»، و «یک مشارکت‌کننده شوید»

03. محتوای قدیمی را به روزرسانی کنید

صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) به طور مداوم در حال تغییر است زیرا الگوریتم ها از کامل ترین و به روزترین اطلاعات استفاده می کنند. هنگامی که به راه‌هایی برای جذب ترافیک به وب‌سایت خود فکر می‌کنید، به‌طور مرتب محتوای خود را به‌روزرسانی کنید تا به بهترین وجه با آخرین تغییرات مرتبط با آن دسته موضوعی مطابقت داشته باشد. از آنجایی که ممکن است به روز رسانی یک وبلاگ با صفحات زیاد سخت باشد، ابتدا روی بهبود مهم ترین پست های خود تمرکز کنید. برای نشان دادن اثربخشی به روز رسانی محتوای خود، تصور کنید پست وبلاگ شما در صفحه اول "بهترین نرم افزار بازی" رتبه بندی می شود. با این حال، پس از یک سال، شما برای آن مقاله به رتبه های پایین تری سقوط خواهید کرد. این می تواند فرصتی عالی برای به روز رسانی محتوا برای آن پست و تحقیق در مورد پست های برخی از رقبای شما که رتبه بالاتری نسبت به شما دارند، است. هنگامی که پست خود را به روزرسانی کردید، احتمالاً رتبه پست شما بالاتر خواهد رفت، بنابراین ترافیک وب سایت خود را دوباره افزایش خواهید داد. برای انواع دیگر مقالاتی که به دنبال افزایش ترافیک بازدیدکنندگان آنها هستید، می توانید یک مقاله کاملاً جدید ایجاد کنید و در مقاله قبلی لینکی ایجاد کنید و افراد را به سوی پست جدید هدایت کنید. در موارد دیگر، اگر احساس می‌کنید دو مقاله بسیار شبیه به هم هستند و برای کلمات کلیدی مشابه با یکدیگر رقابت می‌کنند، ادغام آنها با هم بهترین راه است.

چگونه محتوای خود را بهتر کنید:
• اطلاعات قدیمی را به روز رسانی کنید (به ویژه آمار و سال)
• اضافه کردن تصاویر و فیلم های جدید
• تعداد کلمات مقاله را افزایش دهید تا با میانگین نتایج موتور های جست و جو برای کلمات کلیدی مطابقت داشته باشد
• لینک های داخلی و خارجی را به روز کنید
• سال و تاریخ ها را تغییر دهید

04. محتوای خود را بازنگری کنید

زمانی که می خواهید ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید، همیشه نباید محتوای بیشتری تولید کنید. یکی از راه‌های پیشنهادی برای بازاریابی بیشتر، استفاده مجدد و بازنگری محتوا است است. در استراتژی تولید محتوای خود خلاق باشید و پست های وبلاگ خود را ویرایش کنید، مانند تبدیل یک مقاله به یک اینفوگرافیک برای رسانه های اجتماعی. در نتیجه تنوع فرمت های محتوا، می توانید به افراد بیشتری دسترسی داشته باشید و ترافیک بازدیدکنندگان را به سوی وب سایت خود هدایت کنید.

نمونه هایی از محتوای بازنگری شده:
• یک پست وبلاگ را به یک کتاب الکترونیکی یا یک فایل قابل دانلود تبدیل کنید
• یک وبینار یا ویدیو از یک راهنمای مکتوب ایجاد کنید
• یک پادکست راه اندازی کنید و رونوشت هر قسمت را به یک پست برای وبلاگ تبدیل کنید

05. یک پست جمع بندی شده و تخصصی بنویسید

گاهی اوقات تمرکز بر روی دیگران چیزی است که می تواند مردم را به سمت شما هدایت کند. برای رسیدن به این هدف و کسب ترافیک بیشتر وب سایت، ممکن است بخواهید یک پست جمع بندی شده و تخصصی بنویسید. محتوای این مقاله بر اساس مصاحبه با چندین شخصیت مهم تهیه شده و درباره یک موضوع معین نیز است. به طور معمول، این نوع پست وبلاگ توسط پرسش های متداول سازماندهی می شود که حاوی توصیه هایی است که به خواننده کمک می کند.
وقتی سخنان کارشناسانی را در یک پست با مخاطبان و فالوورهای زیادی در میان می گذارید، اگر مخاطبان شما مقاله را پس از انتشار به اشتراک بگذارند، سایت شما در معرض دید قرار خواهد گرفت. جذب ترافیکی که از این افراد شناخته شده به دست می آورید به افزایش ترافیک وب سایت شما و همچنین افزایش اعتبار سایت شما کمک می کند.

06. محتوای همیشه سبز منتشر کنید

محتوای همیشه سبز را به عنوان "هدیه ای که همیشه به ارائه محتوا ادامه می دهد" در نظر بگیرید. مانند باغبانی، گیاهانی وجود دارند که در تمام طول سال سبز و شاداب می مانند. شما هم می‌خواهید که محتوای شما به طور مداوم با مخاطبان شما مرتبط باشد، بنابراین نوشتن در مورد موضوعات خوب و بادوام را انتخاب کنید.
مقاله ای با عنوان «راهنمای بازاریابی کامل در جمعه سیاه» می تواند راهی عالی برای جذب ترافیک به وب سایت شما باشد، اما تنها در چند هفته از سال به جست و جو های مردم مرتبط خواهد بود. با این حال، محتوای خود را با موضوعات بادوام متعادل کنید که همیشه در هر زمان به بازار هدف شما مرتبط خواهند بود.
هرچه پست های بادوام بیشتری برای کلمات کلیدی با حجم جستجو بالا رتبه بندی شوند، ترافیک وب سایت ثابت تری دریافت خواهید کرد. Ahrefs از محتوای همیشه سبز به عنوان پایه و ستون استراتژی ترافیک خود استفاده می کند و گفته است که ترافیک وبلاگ خود را از 15000 بازدیدکننده در ماه به بیش از 200000 بازدیدکننده در ماه افزایش داده است.

07. روی محتوا های طولانی تمرکز کنید

امروزه، بیشتر راهنماها و فهرست هایی که در صفحه اول موتور های جست و جو رتبه بندی می شوند، محتوای طولانی در نظر گرفته می شوند. اما طول یک پست وبلاگ چقدر باید باشد؟ طول ایده آل پست وبلاگ، طبق تحقیقات، بین 1500 تا 2500 کلمه است.
برای رسیدن به این طول پست ایده آل، روی ایجاد راهنماهای کامل، آموزش ها و فهرست ها تمرکز کنید. از این گذشته، موتورهای جستجو مانند گوگل می‌خواهند قابل‌اعتمادترین، کامل ترین و به طور کلی بهترین مقالات را در اختیار خوانندگان خود قرار دهند.

نکاتی برای نوشتن پست های طولانی برای وبلاگ:

• قبل از شروع به نوشتن، تحقیق خود را انجام دهید
• عناوین و بخش ها را به وضوح برچسب گذاری کنید
• از تصاویر برای ایجاد فاصله بین متون استفاده کنید
• از لیست های شماره گذاری شده برای اهداف مربوط به منظم سازی متن، استفاده کنید

08. کلمات کلیدی طولانی را هدف قرار دهید

صفحاتی که برای کلمات کلیدی طولانی بهینه شده اند به طور متوسط، جایگاه بالاتری دارند. بالا رفتن در صفحه اول موتور های جستحو، به معنای کلیک بیشتر و در نتیجه ترافیک بیشتر به وب سایت شما است. اما ابتدا باید بدانید که دقیقاً یک کلمه کلیدی طولانی چیست؟ این نوع کلمه کلیدی به عبارات طولانی اطلاق می شود که بیش از سه کلمه دارند. اگرچه ممکن است حجم جستجوی آن ها کمتر باشد، اما این کلمات کلیدی می توانند بیشتر با هدف شخصی که جستجو میکند، هماهنگ شوند. آن ها همچنین در پاسخ به سوالات جستجوی صوتی خوب هستند و به موتورهای جستجو کمک می کنند تا ارتباط موضوعی را به خوبی درک کنند.
استفاده از کلمات کلیدی طولانی در استراتژی محتوای خود به این معنی است که شما در یک مزیت رقابتی خواهید بود و به طور بالقوه نرخ کلیک (CTR) بالاتری را به دست خواهید آورد.

09. لینک داخلی ایجاد کنید

هنگامی که لینک هایی را در یک صفحه به منابع دیگری که تحت همان سایت وجود دارند، اضافه می کنید، به آن ها " لینک های داخلی" می گویند.
لینک های داخلی راه حلی برای چگونگی افزایش ترافیک وب هستند زیرا "محتوای لینک" را به مقالات و لینک های دیگر، ارسال می کنند. هنگامی که یک پست وبلاگ چندین بک لینک دریافت می کند، این یک سیگنال قوی به موتورهای جستجو ارسال می کند که این صفحه مقاله، مهم است.
شما همچنین باید متن مناسب را روی لینک ها قرار دهید زیرا متن نقش یک عامل مهم را در سئو دارد. عبارتی که استفاده می کنید باید مشابه کلمه کلیدی مورد نظر شما باشد تا به ربات ها کمک کند مقاله را با کلمات کلیدی مرتبط کنند. علاوه بر افزایش سئو، شما همچنین باید ترافیک صفحات هدف را افزایش دهید تا خوانندگان به صفحه یک محصول یا مقاله داخلی مراجعه کنند.

10. CTR(نرخ کلیک) متا ( Metadata ) خود را بهینه کنید

اگر عناوین و توضیحات متا ی SEO شما به اندازه کافی قانع کننده نیستند و در نتیجه نرخ کلیک پایینی (CTR) دارند، ممکن است ترافیک وب سایت شما پایین بیاید. از نظر صفحه اول موتور های جستجو، نرخ کلیک بالا منجر به شانس بهتری برای رتبه بندی می شود. از کنسول جستجوی گوگل برای آشنایی با CTR(نرخ کلیک) خود استفاده کنید و مجموعه ابزارهای سئوی Desketo.com را برای ایجاد ابرداده استراتژیک برای سایت خود، بررسی کنید.

11. اسنیپت هایی را از آن خود کنید

اگر به شما بگویم که چیزی هیجان انگیزتر از رتبه بندی در صفحه اول موتو های جستجو وجود دارد، چه می گویید؟ شاید باورش سخت به نظر برسد، اما چیز بهتری نیز وجود دارد و آن دریافت اسنیپت برای یک کلمه کلیدی پر جستجو است.
این بسیار ارزشمند است زیرا نرخ کلیک با یک اسنیپت از 2٪ به 8٪ افزایش می یابد. هرچه بخش های ویژه دامنه شما بیشتر باشد، ترافیک بیشتری را به وب سایت خود هدایت خواهید کرد.

نحوه بهینه سازی محتوای خود برای یک اسنیپت:
• یک «فهرست مطالب» در قسمت بالای مقاله قرار دهید که محتوای اصلی مقاله شما را مشخص می کند. این طرح‌بندی به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوا را به سوی یک اسنیپت بکشانند.
• کلیدواژه های سوال را هدف قرار دهید و مستقیماً در جملات کامل به سؤال پاسخ دهید.
• از عناوین فرعی در مقاله استفاده کنید که با «فهرست مطالب» شما همسو باشد.

12. از ابزارهای سئو استفاده کنید

یافتن کلمات کلیدی با حجم بالای جستجو، ردیابی صفحات رتبه بندی، تغییرات جایگاه ها، اسنیپت های برجسته، بک لینک ها و موارد دیگر می تواند پیچیده و اغلب خسته کننده باشد. به همین دلیل است که باید از ابزارهای تحقیقی کلمات کلیدی برای خودکارسازی، ردیابی و گزارش تغییرات مهم در وب سایت خود استفاده کنید.
اگر درک واضحی از دلیل کاهش رتبه یک مقاله یا یک صفحه محصول خود داشته باشید و برای رفع آن هشدار داده شود، به ترافیک وب شما کمک می کند.

13. بک لینک های با کیفیتی به دست آورید

همانطور که قبلا ذکر شد، هر بار که وب سایت یا وبلاگ دیگری به سایت شما پیوند(لینک) می دهد، بک لینک به دست می آید. با افزایش تعداد بک لینک های با کیفیت، می توانید در بین موتورهای جستجو اعتماد کسب کنید و در صفحه اول موتور های جستجو رتبه بالاتری کسب کنید.
به هر حال، آیا خوانندگان خود را به یک سایت غیرقابل اعتماد می فرستید؟ احتمالا نه. موتورهای جستجو از منطق مشابهی برای تعیین اینکه آیا سایت شما منبع قابل اعتمادی در سراسر وب است استفاده می کنند. و هرچه رتبه بهتری داشته باشید، ترافیک بیشتری را به وب سایت خود هدایت خواهید کرد. البته، هرگز ترافیکی را که می‌توانید از طریق کلیک کردن روی بک لینک‌ها به دست آورید، فراموش نکنید.

نحوه کسب یک بک لینک:
• مستقیماً به وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌ها پیام‌های اطلاع‌رسانی ارسال کنید و از آن ها بخواهید که در یک مقاله یا یک متن مربوط به آن ها اشاره شود.
• وبلاگ های مهمان بنویسید.
• از ابزارهای سئو استفاده کنید تا ببینید کدام سایت ها در گذشته به شما لینک داده اند تا موارد مشابه را پیدا کنید.
• لینک های شکسته( Broken link ) را در وب پیدا کنید و استفاده از مقاله خود را پیشنهاد دهید.
• محتواهایی خوبی را با لینک ایجاد کنید که مردم بخواهند آن ها را به اشتراک بگذارند.
• کاری کنید که در مطبوعات از شما نام برده شود.

در کانال های مختلف تبلیغ کنید

14. بازدیدکنندگان قبلی وب سایت را دوباره مرکز هدف خود قرار دهید.

شما قبلاً برای جذب یک بازدیدکننده به وب سایت خود، سخت کار کرده اید. اگر آن ها بدون کاری، از سایت شما خارج می شوند، می توانید آنها را با یک تبلیغ دوباره هدف گیری کنید تا آنها را به سایت خود بازگردانید.

با استفاده از کوکی‌ها و برچسب پیکسل ها(پیکسل تگ ها)‌، می‌توانید مخاطبان خود را از طریق بنر های تبلیغاتی مرتبط، هدف‌گیری کنید. گاهی اوقات این تبلیغات می تواند به اندازه نمایش آخرین پستی که یک کاربر به آن نگاه کرده است، خاص باشد و باعث این شود که کاربران بخواهند سفارش خود را تکمیل کنند.
این تاکتیکی است که نباید از دست بدهید، با توجه به اینکه بازدیدکنندگانی که مجدداً هدف قرار می‌گیرند، احتمال بیشتری دارد که تا 43 درصد تبدیل شوند. برای راه‌اندازی هدف‌گیری مجدد، یک افزونه ( Plug-in ) از یکپارچه سازیهای برنامه Desketo نصب کنید یا از شبکه تبلیغات گوگل، تبلیغات فیس‌بوک یا هر پلتفرم دیگری، برای هدف‌گیری مجدد استفاده کنید.

15. . نسبت به قبل، رتبه بالاتری را با تبلیغات پولی کسب کنید

آیا برخی از کلمات کلیدی وجود دارند که فقط برای آنها در صفحه اول موتور های جستجو رتبه بندی نمی کنید و برای محصول یا تجارت شما بسیار مهم هستند؟ با کمک بازاریابی از طریق موتورهای جستجو (SEM) و تبلیغات جستجوی پولی گوگل، که اغلب به عنوان AdWords شناخته می شود، شما می توانید برای لیستی از کلمات کلیدی انتخابی خود، بالاتر از نتایج جستجوی موتور های جستجو قرار بگیرید.
تبلیغات کلیکی گوگل یک استراتژی اثبات شده برای افزایش ترافیک وب سایت است زیرا افرادی که قصد خرید بالایی دارند در حال حاضر برای خرید یا یادگیری چیزی به موتورهای جستجو مراجعه می کنند. می توانید افراد را به وب سایت خود هدایت کنید یا حتی یک صفحه جدید ایجاد کنید که برای ورود بازدیدکننده جدید بهینه شده است.

رتبه بندی تبلیغات خود را بهبود بخشید تا ترافیک وب سایت بیشتری به دست آورید:
• CTR(نرخ کلیک) آگهی خود را با یک متن بهتر در تبلیغات افزایش دهید.
• کار های رقابتی بیشتری را در تبلیغات خود انجام دهید تا رقبای خود را که به دنبال کلمات کلیدی مشابه هستند شکست دهید.
• امتیاز مربوط بهتری را دریافت کنید. تبلیغات شما باید برای موبایل بهینه سازی شده باشد و محتوایی مشابه آنچه در متن آگهی شما نوشته شده است داشته باشد.

16. تبلیغات هدفمند در رسانه های اجتماعی ایجاد کنید

بازاریابی رسانه های اجتماعی یک راه قدرتمند رایگان برای افزایش ترافیک وب سایت شما است. با این حال، شما اغلب محدود به نشان دادن محتوای خود به دنبال کنندگان یکسان هستید. با اجرای تبلیغات پولی و حمایت از پست‌ها در رسانه‌های اجتماعی، به فروشگاه خود اجازه می‌دهید تا به مخاطبان جدید و زیادی دسترسی پیدا کند.
طیف گسترده ای از کانال های رسانه های اجتماعی، از جمله فیس بوک، اینستاگرام، لینکدین، توییتر، تیک تاک، یوتیوب و پینترست را در نظر بگیرید. رسانه ای را انتخاب کنید که مخاطبان شما بیشترین زمان را در آن صرف کنند. فقط کافی است کانال های مختلف را آزمایش کنید و سپس بودجه و زمان خود را به شبکه ای که واجد شرایط ترین ترافیک را برای شما به ارمغان می آورد، اختصاص دهید.
هنگام ایجاد کمپین های خود، هدف تبلیغاتی به نام «ترافیک» را انتخاب کنید. این انتخاب، الگوریتمی را تنظیم می کند تا تبلیغات شما را به کسانی که احتمالاً روی وب سایت شما کلیک می کنند ارائه دهد. 

17.یک وب سایت پرسرعت و سازگار با موبایل ایجاد کنید

سرعت بارگذاری صفحه اصلی سایت عاملی در عملکرد SEO و SEM(بازاریابی موتور های جستجو) است. علاوه بر این، 74 درصد از کاربران احتمال بیشتری برای بازگشت به وب‌سایت سازگار با موبایل دارند. با در نظر گرفتن این عوامل، باید یک وب سایت سازگار با موبایل و پرسرعت داشته باشید تا رتبه، نرخ بازگشت کاربر و در نتیجه میزان ترافیک وب سایت خود را حفظ کنید.
از ویرایشگر Desketo.com استفاده کنید تا ببینید سایت شما از دید کاربران چگونه است. اگر از قبل یک وب سایت دارید، یک تست سریع برای بررسی سرعت سایت خود در موبایل انجام دهید. همچنین ضروری است که از یک میزبان وب سریع و قابل اعتماد که دارای گواهی SSL(گواهینامه امنیتی برای سایت) باشد نیز استفاده می کنید.

بهترین روش های عملکرد سایت:
• مطمئن شوید که یک وب خیلی ساده طراحی کرده اید
• دکمه ها را به اندازه کافی بزرگ کنید تا از روی موبایل قابل کلیک باشند
• به خوانا بودن فونت های خود توجه کنید
• برای جلوگیری از کند شدن زمان بارگذاری، از اندازه فایل مناسب برای تصاویر استفاده کنید
• کدهای مربوط به شخص ثالث را با دقت انتخاب کنید (برخی می توانند سرعت موبایل شما را کاهش دهند)

18. در انجمن های مختلف، پست ارسال کنید

انجمن ها نه تنها مکانی را برای گفتگو با سایر افراد علاقه مند، به شما ارائه می دهند، بلکه مکانی استراتژیک برای ارسال لینک به وب سایت شما نیز می باشد. ابتدا بررسی کنید که آیا انجمن های آنلاین اختصاص داده شده به صنعت یا فعالیت شما وجود دارد یا خیر. در سایت هایی مانند twitter(X) یا thread و همچنین در گروه های رسانه های اجتماعی به دنبال انجمن ها باشید. شما می توانید کسب و کار خود را با استفاده از لینک تبلیغ کنید.

19. وب سایت خود را به دایرکتوری های آنلاین ارسال کنید

دایرکتوری های آنلاین ممکن است به نظر برسد که به یک خروجی بلااستفاده برای وب سایت های قدیمی تبدیل شده اند. با این حال، هنوز هم می توانند سودمند و قابل استفاده باشند. ارسال وب سایت خود به فهرست های وب و سایت های بررسی معمولا رایگان است، بنابراین مطمئناً ضرری نخواهد داشت. مزیت دیگر این کار این است که یک لینک دیگر نیز برای وب سایت خود خواهید داشت که می تواند سئوی شما را بهبود بخشد.
فرآیند ارسال سایت شما به دایرکتوری های آنلاین نسبتاً ساده است. URL وب سایت خود و هر اطلاعات دیگری که می خواهید در مورد کسب و کار(فروشگاه اینترنتی) خود ارائه دهید را ارسال کنید. سایت شما به پایگاه داده های دایرکتوری مربوطه اضافه می شود و اطلاعات شما، زمانی که شخصی در دسته بندی های محتوای شما جستجو می کند، ظاهر شود.

20. در شبکه های اجتماعی فعال شوید

مهم نیست که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند، احتمالاً مخطبان شما در جایی از یک شبکه اجتماعی حضور خواهند داشت. حتی اگر بازار شما یک بازار خاص باشد، باز هم می‌توانید با محتوای ثابت و منحصر به فرد و با کیفیت، دنبال‌کنندگانی را ایجاد کنید.
در مورد صنعت، محصولات و خدمات خود پست بگذارید تا دنبال کنندگان را جذب کنید و آنها را هدایت کنید تا برای کسب اطلاعات بیشتر روی وب سایت شما کلیک کنند. ارائه خدمات و تعامل با مشتری را می توان در رسانه های اجتماعی نیز انجام داد، و این چیزی جز کمک به افزایش ترافیک سایت شما نیست. حساب های رسانه های اجتماعی خود را ارتقا دهید و و فالوورهای شما عاملی دائمی در افزایش ترافیک سایت شما خواهند بود. برای مدیریت کارهایتان، استراتژی خود را از قبل با یک برنامه ی بازاریابی مشخص کنید.

چگونه از رسانه های اجتماعی برای هدایت ترافیک بازدیدکنندگان به وب سایت خود استفاده کنیم:
• پست ها و سایر مطالب جذاب را منتشر کنید.
• لینک های وب سایت را به پروفایل های خود اضافه کنید، مانند بیو.
• نوارهای اشتراک گذاری اجتماعی را در وب سایت خود قرار دهید تا میزان دسترسی مخاطبان به خود را افزایش دهید.
• با دنبال کنندگان در تعامل باشید و فعالانه به نظرات پاسخ دهید.
• از هشتگ های مرتبط استفاده کنید.
• از خبر های مربوط به شرکت برای گذاشتن پست استفاده کنید.
• مسابقاتی را ایجاد کنید که افراد را ملزم می کند تا در وب سایت شما ثبت نام کنند.
• مشتریان را تگ کنید و از محتوای تولید شده توسط کاربران استفاده کنید.
• با اینفلوئنسرها همکاری کنید.

21. ترافیک بازدیدکنندگان را از کانال یوتیوب خود به سوی سایت خود هدایت کنید

یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ جهان بعد از گوگل است. مردم برای تماشای راهنماها و آموزش ها به این پلتفرم مراجعه می کنند، که بخشی از 5 میلیارد ویدیویی است که هر روز در یوتیوب تماشا می شود.
به عنوان یک صاحب کسب و کار، از این پلتفرم به عنوان راهی رایگان برای افزایش ترافیک وب سایت خود استفاده کنید. یک کانال یوتیوب راه‌اندازی کنید و لینک هایی را اضافه کنید که بینندگان شما را به صفحات سایت شما هدایت کند. یکی دیگر از مزایای هدایت ترافیک یوتیوب، استفاده از ویدیوها در آینده و ترکیب آن ها در پست های وبلاگ برای بهبود سئو است. فراموش نکنید که می توانید از آنها برای پست های رسانه های اجتماعی خود نیز استفاده کنید.

از انواع مختلف بازاریابی برای سایت خود استفاده کنید

22. کمپین های بازاریابی ایمیلی ایجاد کنید

از نرم افزار بازاریابی ایمیلی برای خبرنامه ها و کمپین ها برای اشتراک گذاری آخرین پست های وبلاگ خود یا اطلاع رسانی به مشتریان در فروشگاه خود استفاده کنید. این یک راه ایده‌آل برای بازگرداندن افراد به وب‌سایت شما است.
به طور مداوم روی ایجاد یک لیست ایمیل برای افزایش تعداد مخاطبان خود کار کنید. یک راه سریع برای انجام این کار اضافه کردن دکمه عضویت در خبرنامه به وب سایت خود است. هرچه افراد بیشتری محتوای شما را دریافت کنند، فرصت های بیشتری برای جذب ترافیک به وب سایت خواهید داشت.

نکات بازاریابی ایمیلی:
• نوار های موضوعی یکی از مهم ترین عوامل برای نرخ آزاد هستند، بنابراین این خطوط را جذاب کنید.
• نوار های موضوعی را کمتر از 25 تا 30 کاراکتر برای سازگاری با موبایل نگه دارید.
• از پست های قوی برای افزایش نرخ کلیک به وب سایت خود استفاده کنید.
• تبلیغ های حساس به زمان را ارائه دهید
• برای بهینه سازی عملکرد، تست A/B انجام دهید.

23. از تحلیل آماری ترافیک وب سایت خود استفاده کنید

برای اینکه وب سایت خود را به بهترین نحو ارتقا دهید، باید نکاتی را در مورد نحوه عملکرد فعلی آن بدانید. با ردیابی دقیق داده ها و تجزیه و تحلیل بخش های مختلف سایت خود، مانند میزان ترافیک آن و نحوه تعامل مردم با محتوای شما، می توانید بهتر سایت خود را بهینه سازی کنید.
سپس، به تحلیل های آماری پیشرفته تر مانند زمان حضور در سایت، نرخ تبدیل، نرخ بازدیدکنندگان و موارد دیگر نگاه کنید. پس از آن، می توانید طبق این داده ها، بهبود هایی را ایجاد کنید و بر اساس یافته های خود، استراتژی های جدیدی برای بازاریابی آینده انتخاب کنید. برای کسب این اطلعات آماری، می توانید از سایت هایی مانند Google Analytics استفاده کنید.
برای مثال، فرض کنید که جمعیتی که مخاطب شما هستند، نشان می دهند که بیشتر مشتریان، زنان 20 تا 35 ساله هستند، پس باید آن محدوده را به عنوان پارامترهای تبلیغاتی خود تنظیم کنید. اگر بیشتر ترافیک شما از Pinterest است، می توانید زمان بیشتری را صرف ایجاد محتوا برای سایت پینترست کنید.

24. با اینفلوئنسرها همکاری کنید

شما فقط خواهان ترافیک نیستید، بلکه ترافیک باکیفیت می خواهید و اینفلوئنسرها منبع خوبی برای یک ترافیک با کیفیت هستند. 71 درصد از بازاریابان فکر می کنند کیفیت ترافیک اینفلوئنسر مارکتینگ، بهتر از سایر منابع است. بنابراین برای تبلیغ فروشگاه و وب سایت خود، با اینفلوئنسر ها همکاری کنید. این اینفلوئنسرها می توانند تعداد زیادی از دنبالکنندگان خود را به سایت شما هدایت کنند و خرید محصولات یا کیفیت خدمات را تایید کنند و فروش را افزایش دهند.

25. در مطبوعات، سایت خود را تبلیغ کنید.

چیزی به نام تبلیغات بد وجود ندارد، درست است؟ ذکر شدن از طریق روابط عمومی و در مجلات و نشریات بزرگ یک راه عالی برای افزایش ترافیک بازدیدکنندگان وب سایت شما است. انتشارات مطبوعاتی و ذکر اخبار تمایل دارند خوانندگان زیادی از مخاطبان جدیدی داشته باشند که ممکن است نام شما را نشنیده باشند.
بسیاری از انتشارات مطبوعاتی به صورت دیجیتالی انجام می شوند، بنابراین ممکن است یک بک لینک نیز دریافت کنید که می تواند ترافیک وب سایت شما را افزایش دهد و به سئوی شما نیز کمک کند.