وب سایت خود را همین امروز بساز

با دسکتو رایگان شروع کنید و همه ابزارها و خدمات مورد نیاز برای شروع، اداره و رشد کسب و کار خود را کشف کنید.
سایت ساز دسکتو

چگونه با استفاده از گوگل، محصولات بیشتری بفروشیم: راهنمای شما برای موفقیت

تیم تولید محتوا دسکتو
چگونهبااستفادهازگوگل،محصولاتبیشتریبفروشیم

گوگل از زمان راه‌اندازی در سال 1998، از یک موتور جستجوی پیشرو به یک کانال فروش و بازاریابی قدرتمند تبدیل شده است که بازرگانان می‌توانند از آن برای ایجاد برندهای خود و گسترش دامنه مخاطبان خود استفاده کنند.

هر روز میلیون ها نفر برای جستجو و خرید به گوگل مراجعه می کنند. در واقع، خریداران امریکا می گویند که بیشتر از هر منبع دیگری برای پیدا کردن برند های جدید به گوگل مراجعه می کنند.

بیل ردی، رئیس، بازرگانی در گوگل:

"در سه ماه آخر سال 2020، جستجوهای خرده‌فروشی بالغ بر 3 برابر بیشتر از نرخ جستجو در همین زمان در سال گذشته رشد کردند. این، نشان‌دهنده یک جهش بزرگ به سمت دنیای دیجیتال است. تغییر سریع هنجارهای اجتماعی نیز روند خرید محصولات را پیچیده تر می کند، زیرا در راه‌های خرید جدید، مشتریان تجربیات خرید آنلاین و حضوری را با هم ترکیب می کنند."

از آنجایی که خریداران بیشتر به دنبال کانال‌های متعددی هستند تا محصولات جدیدی را بیابند، داشتن یک استراتژی همه‌ کاره(omnichannel) قوی و منسجم برای جلب خریداران در یک کانال خاص، بسیار مهم است و همه این‌ها در صورت ایجاد یک تصویر خوب از فروشگاه اینترنتی خود در ذهن مشتریان، اتفاق می افتد.

با در نظر گرفتن این موضوع، گوگل می تواند با نمایش محصولات شما به مشتریان جدید، به عنوان یک کانال فروش موثر در افزایش دیده شدن برند، به شما کمک کند.

 

در این مقاله، به موارد زیر می پردازیم:

• دسترسی به خریداران آنلاین بیشتر با گوگل.

• داستان‌های موفقیت از فروشندگانی مانند شما.

• چگونه شروع به تبلیغات و ایجاد لیست محصولات در گوگل کنیم.

• بهترین شیوه ها برای افزایش ترافیک و فروش.

با گوگل به خریداران آنلاین بیشتری دسترسی پیدا کنید

با گوگل به خریداران آنلاین بیشتری دسترسی پیدا کنید.

آیا می‌دانستید ۷۵ درصد از کسانی که طی هفته گذشته به صورت اینترنتی خرید کرده اند، یکی از کالا های خود را از طریق گوگل خریده اند؟ همانطور که خریداران بیشتر و بیشتری برای یافتن محصولات و برند های مورد علاقه خود به گوگل مراجعه می کنند، دسترسی به افراد مناسب در زمان دقیق برای پیشرفت فروشگاه شما ضروری است.

با ادغام آگهی‌ها و لیست های محصولات در گوگل، دسترسی به افرادی که از قبل محصولاتی مانند محصولات شما را خریداری کرده اند، آسان‌تر از قبل است. می‌توانید لیست محصولات خود را در چند مرحله آسان با گوگل همگام‌سازی کنید، محصولات خود را به‌صورت رایگان در سراسر گوگل به نمایش بگذارید و آنها را با استفاده از کمپین های مختلف گوگل تبلیغ کنید.

خریداران، چه در حال جستجوی محصولات برای الهام گرفتن و یا انجام تحقیقاتی راجع به محصول یا خرید باشند، بیش از یک میلیارد بار در روز از گوگل استفاده می کنند و اینگونه فرصت های جدیدی برای کشف محصولات شما ایجاد می شود.

در واقع، گوگل به طور متوسط بیش از 50 درصد افزایش در کلیک ها و بیش از 100 درصد افزایش در نمایش ها در لیست های رایگان و تبلیغات در صفحه ی خرید داشته است.

داستان های موفقیت فروشندگان

داستان های موفقیت فروشندگان

با رویکرد SaaS( نرم افزار به عنوان یک سرویس ) باز، فروشندگان می‌توانند کار های مختلفی مانند تبلیغات و ایجاد لیست محصولات در گوگل یا همکاری با Sales and Orders یا AMPD را انجام دهند تا در فروش محصولات خود از طریق گوگل موفق شوند.

Cordova Outdoors، یک شرکت فوق العاده، می‌خواست محصولات متعدد خود را برای مخاطبان بیشتری به نمایش بگذارد، اما همچنین می‌خواست بینش بهتری در مورد تبلیغات خود در گوگل کسب کند.

Outdoors با نظارت بر گزارش‌های آن‌ها در مورد اینکه چه چیزی کارایی داشت و چه چیزی کارایی لازم را نداشت، توانست به سرعت مشکلات را برطرف کند. آن ها شاهد افزایشی در ترافیک بودند که منجر به افزایش 1189 درصدی سفارشات و افزایش 1036 درصدی درآمد شد.

Skullcandy، یک شرکت تولید هدفون و ایرپاد، برای دستیابی به مخاطبان بیشتر و ROAS (درآمد ناشی از تبلیغات) خود در Google Shopping تلاش کرد.

امروز، آنها به طور مداوم بازدهی مثبتی از تبلیغات خرید ( shopping Ads ) را مشاهده می کنند. آنها شاهد افزایش 104 درصدی در ترافیک سایت و همچنین رشد 50 درصدی نرخ تبدیل بودند.

 

چه طور باید شروع کرد

ما یک تجربه خرید یکپارچه را برای مشتریان شما و پشتیبانی پیشرو در صنعت ارائه می‌کنیم تا بتوانید کمپین‌های تبلیغاتی موفق گوگل را رهبری کنید و محصولات خود را به صورت رایگان در گوگل لیست کنید. کار با پلتفرم فروشگاه‌ساز ما فروشگاه شما را به Google Merchant Center متصل می کند و شروع فروش را برای شما آسان می کند.

می‌توانید لیست های خود را مستقیماً در Google Merchant Center اضافه کنید و کمپین‌های خرید هوشمند خود را در Google Ads مدیریت کنید. می‌توانید همه محصولات و گزینه‌های محصول خود را به‌طور هم‌زمان لیست کنید. به‌علاوه می توانید محصولات جدید را به‌طور خودکار اضافه کنید.

 دسکتو به شما کمک می‌کند تا مشکلاتی را که ممکن است در روند کار شما در بازاریابی گوگل پیش بیاید، را بر طرف کنید.

تبلیغات و لیست ها در گوگل

تبلیغات و لیست ها در گوگل

با راه‌اندازی تبلیغات و لیست های محصولات در گوگل، اکنون می‌توانید لیست محصولات فروشگاه اینترنتی خود را به طور یکپارچه با گوگل همگام‌سازی کنید و به میلیون‌ها خریدار که محصولاتی مانند محصولات شما را جستجو می‌کنند دسترسی پیدا کنید. هرگونه تغییر محصول در فروشگاه شما با گوگل همگام‌سازی می‌شود و تجربه ثابتی از یک برند را برای مشتریان شما فراهم می‌کند. همچنین می‌توانید کمپین‌های تبلیغاتی را مستقیماً در فروشگاه اینترنتی خود ایجاد کنید تا محصولات خود را تبلیغ کنید و ترافیک بیشتری را با لیست‌های رایگان ایجاد کنید.

 

لیست های رایگان گوگل

قابلیت لیست های رایگان گوگل یک پیروزی بزرگ برای فروشندگان در سراسر جهان است و آنها را قادر می‌سازد تا محصولات خود را بدون هزینه اضافی در معرض دید بیشتری قرار دهند. محصولات واجد شرایط در صفحه shopping (CSS در اروپا) ظاهر می‌شوند، و همچنین می‌توانند در جستجوی گوگل و تصاویر ظاهر شوند.

 

کمپین های خرید هوشمند گوگل( Google Smart Shopping Campaigns )

با توجه به اینکه 39 درصد از مصرف‌کنندگان می‌گویند اکنون بیشتر از یک سال قبل به صورت آنلاین خرید می‌کنند، کمپین‌های خرید هوشمند گوگل می‌توانند به شما کمک کنند تا با مشتریان در طول روند خریدشان ارتباط برقرار کنید تا فروش بیشتری داشته باشید.

با استفاده از این تبلیغات گوگل، می‌توانید از فناوری هوشمند گوگل برای دسترسی به خریدارانی که به محصولات و خدماتی که شما ارائه می‌دهید علاقه مند هستند، استفاده کنید. شما انتخاب می کنید که کدام محصولات را می خواهید تبلیغ کنید، بودجه‌ای را تعیین می‌کنید که برای شما راحت باشد و به راحتی تأثیر تبلیغات خود را ببینید.

هنگامی که از تبلیغات و لیست های محصولات در برنامه گوگل استفاده می‌کنید، می‌توانید کمپین‌های تبلیغاتی را تنها در چند مرحله ساده ایجاد کنید و عملکرد کمپین را بدون خروج از فروشگاه خود پیگیری کنید، بنابراین می‌توانید بر روی مهم‌ترین چیزها که یکی از آن ها پیشرفت فروشگاهتان است، تمرکز کنید.

 

فروشگاه خود را در چهار مرحله آسان به گوگل متصل کنید

برنامه تبلیغات و لیست محصولات خود در گوگل (Ads and Listings on Google) را در بخش مدیریت کانال فروشگاه خود پیدا کنید، سپس به Ads and Social > Google Ads > Connect for the Ads and Listings on Google app بروید.

در مرحله بعد، فقط این مراحل ساده را دنبال کنید:

1. لیست محصولاتی را که می خواهید با گوگل همگام سازی کنید، انتخاب کنید.

2. با تأیید اینکه وب سایت و اطلاعات مربوط به محصول شما با هر یک از معیارهای زیر مطابقت دارند، قوانین گوگل را تأیید کنید:

• شما یک سیاست برای بازپرداخت و مرجوعی دارید که به راحتی در وب سایت شما پیدا می شود.( مثلا در بخش پاورقی یا بخش سؤالات متداول)

• اطلاعات اطلاعات تماس شما در وب سایت شما درج شده است تا گوگل بتواند به راحتی فروشگاه شما را تأیید کند.

• همه خریداران باید بتوانند یک محصول را از سایت شما خریداری کنند و درخواست کنند که آن محصول به یک آدرس ارسال شود.

3. حساب Google Merchant Center خود را ایجاد کرده یا به آن متصل شوید تا بتوانید محصولات خود را مستقیماً با گوگل همگام سازی کنید.

4. حساب Google Ads خود را ایجاد کرده یا به آن متصل شوید تا بتوانید بدون خروج از فروشگاه خود، کمپین های تبلیغاتی خود را راه اندازی و مدیریت کنید.

توجه: همه خریداران باید بتوانند یک محصول را از سایت شما خریداری کنند و درخواست کنند که آن محصول به یک آدرس ارسال شود.

 

بهترین آموزش ها

با بسیاری از ابزارها و ویژگی‌های عالی موجود در گوگل و پلتفرم فروشگاه‌ساز دسکتو، باید مطمئن شوید که نه تنها معیارهای مناسب را اندازه‌گیری می‌کنید، بلکه کمپین‌های تبلیغاتی خود را برای موفقیت، بهینه می‌کنید. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند تا بدانید خریداران به دنبال چه چیزی هستند، و با مطالعه ی این نکات یک دیدگاه عملی به دست آورید و حضور آنلاین خود را از قبل بیشتر کنید. و به یاد داشته باشید، خریداران همیشه محصول خاصی را در ذهن ندارند. استراتژی تبلیغات و لیست های گوگل شما تعیین می‌کند که آیا محصول شما هنگام جستجو نشان داده می‌شود یا خیر.

 

چگونه لیست های گوگل خود را بهینه کنیم

1. مطمئن شوید که شناسه‌های محصول منحصر به فرد برای محصولات خود دارید.

از شناسه‌ها برای مطابقت با لیست محصولات گوگل استفاده می‌شود تا از اعتبار محصول اطمینان حاصل شود. برخی از نمونه‌ها عبارتند از برند، شماره کالای تجاری جهانی (GTIN) و شماره قطعه سازنده (MPN).

2. دقیق و سازگار باشید.

عنوان، توضیحات، دسته محصول در گوگل، نوع محصول، شرایط و تصویر برای ارتباط جستجو و محتوای دقیق مورد نیاز است. محتوای صحیح محصول برای اطمینان از ایجاد بهترین تجربه خرید برای مشتریان ضروری است. عدم تطابق قیمت و عدم تطابق موجودی یک محصول یکی از رایج ترین دلایل عدم تایید یک محصول است. مطمئن شوید که محصولات خود را در فروشگاه خود با گوگل همگام کرده اید تا عدم تطابق را به حداقل برسانید.

3. از داشتن عیب و ایراد در تصاویر خود اجتناب کنید.

تصاویر تمیز با پس زمینه روشن برای خرید گوگل( Google Shopping ) بهترین هستند. از گذاشتن متن، حاشیه‌ها و برچسب ها به روی تصاویر اجتناب کنید که برخی از آنها ممکن است منجر به عدم تایید محصول شود.

4. منتظر بمانید تا الگوریتم گوگل نتایج شما را یاد بگیرد و بررسی کند.

14 روز اول یک کمپین تبلیغاتی زمانی است که گوگل یاد می گیرد برای چه کسی بازاریابی کند و از چه چیزی استفاده کند. در روزهای 15 تا 28، کمپین تبلیغاتی خرید هوشمند شما مطابق انتظار عمل خواهد کرد. عملکرد خود را در روز 28 ارزیابی کنید.

 

ابزارهای اضافی گوگل برای استفاده

1. Google Trends: می‌توانید علاقه‌ ی مخاطبان به محصولات خود را شناسایی کنید و ببینید که افراد در جستجوی گوگل، یوتیوب، خرید و تصاویر چه می‌نویسند. همچنین می‌توانید عبارات جستجو را با هم مقایسه کنید تا ببینید کدام یک محبوب‌تر است و به طور مداوم جستجو می‌شود.

2. Grow My Store: این ابزار بازخوردی را در مورد وب سایت شما ارائه می دهد: تجربه ی یک مشتری و بهبود وب سایت، دیدگاه های شخصی و مقایسه با سایر فروشندگان در صنعت شما. می‌توانید به ترند های بازار شخصی و مصرف‌کننده دسترسی داشته باشید و از پایگاه داده منابع گوگل مشاوره دریافت کنید.

 

 

سوالات متداول

1. وقتی از قبل به صورت رایگان در گوگل نمایش داده می شوم، چرا باید برای یک تبلیغ در گوگل هزینه کنم؟

هم لیست های رایگان و هم تبلیغات کلیکی، محصولات شما را از طریق ویژگی‌های گوگل، از جمله جستجوی گوگل و صفحه خرید گوگل، قابل شناسایی می‌کنند. با این حال، نتایج مربوط به کمپین‌های خرید هوشمند، محصولات شما را در بخش هایی با احتمال دیده شدن بیشتر و پیش از نتایج لیست محصولات که توسط لیست‌های رایگان ارائه می‌شوند، قرار می‌دهد و باعث آگاهی بیشتر از برند و افزایش نرخ کلیک می‌شود.

علاوه بر این، از طریق کمپین های خرید هوشمند، محصولات شما از طریق شبکه نمایش گوگل، یوتیوب و جیمیل نیز قابل کشف خواهند بود. بنابراین بسیار مهم است که روی تبلیغات گوگل سرمایه گذاری کنید تا به طور قابل توجهی قابلیت کشف محصولات خود را برای افراد مناسب در گوگل، تقویت کنید.

 

2. من در فیس بوک هستم، آیا باید در گوگل هم باشم؟

آره. داشتن یک استراتژی همه کاره(چند کاناله) ضروری است. مشتریان تمایل بیشتری به خرید از برند های خرده فروشی دارند که تجربه خرید منسجمی را در کانال‌های مختلف ارائه می‌دهند.

مطالعه‌ای از Omnisend نشان داد که کمپین‌های بازاریابی که در سه یا چند کانال پخش می‌شوند، 90 درصد نرخ حفظ مشتری و 250 درصد نرخ تعامل و خرید بالاتر را به دست می‌آورند. فروشندگان برای موفقیت باید یک تجربه خرید واحد را در کانال های مختلف ارائه دهند.

 

3. برای شروع چه کاری باید انجام دهم؟

ابتدا برنامه Ads and Listings on Google را نصب کنید. پس از نصب، افزونه به شما اجازه می دهد:

 

1. فروشگاه خود را به Google متصل کنید.

این به فروشندگان اجازه می دهد:

• یک حساب Google Merchant Center بسازند یا لینک آن را بگذارند.

• محصولات واجد شرایط را با Google Merchant Center همگام سازی کنید.

• پس از هر تغییر در موجودی محصول فروشنده، محصولات را با همگام سازی خودکار به روز نگه دارید.

 

2. لیست محصولات به صورت رایگان.

این به فروشندگان اجازه می دهد:

• ترافیک را به صورت رایگان و از طریق لیست های رایگان گوگل افزایش دهید.

• محصولات واجد شرایط را در صفحه خرید گوگل لیست کنید.

• محصولات واجد شرایط را در جستجوی Google، Google Images و Google Lens لیست کنید.

 

3. کمپین های خرید هوشمند را راه اندازی کنید.

این به فروشندگان اجازه می دهد:

• یک حساب Google Ads جدید در فروشگاه خود ایجاد یا پیوست کنید.

• کمپین های خرید هوشمند را مستقیماً از کنترل پنل آن ها ایجاد و مدیریت کنید.

• بودجه روزانه تنظیم کنید

• نتایج عملکرد کمپین را از دررون پلتفرم پیگیری کنید.

نکته: فراموش نکنید که شماره تلفن خود را تأیید کنید، تنظیمات مالیات و حمل و نقل خود را پیکربندی کنید و ردیابی را در صفحه تنظیمات، انجام دهید.

 

4. محصولات من در کجا نمایش داده می شوند؟

دو مکان وجود دارد که محصولات شما در آن ها نمایش داده می شوند: لیست های رایگان و کمپین های خرید هوشمند.

• لیست های رایگان: فروشندگان می‌توانند محصولات واجد شرایط را لیست کنند تا به صورت رایگان در سراسر گوگل نشان داده شوند. محصولات می توانند در صفحه خرید گوگل، جستجوی گوگل، Google Images  یاGoogle Lens ظاهر شوند.

• کمپین های خرید هوشمند: کمپین های خرید هوشمند هزاران عامل را در جستجو های کاربران بررسی می کنند تا بهترین مشتریان را برای محصولات شما بیابند. کمپین های خرید هوشمند نیز برای هر خریدار و هر حراج پیشنهادی پیشنهاد مناسبی را انتخاب می کنند. این کمپین‌ها در سرتاسر جستجوی Google، Display Network، YouTube و Gmail به خریداران دسترسی پیدا می‌کنند.

 

5. چگونه می توانم پشتیبانی دریافت کنم؟

برای دریافت کمک با تیم پشتیبانی دسکتو تماس بگیرید، یا برای کسب اطلاعات بیشتر، سایت ما را بررسی کنید. برای پشتیبانی فرد به فرد( peer to peer ) از دیگر صاحبان فروشگاه در دسکتو، یک سوال در انجمن ما پست کنید.

 

6. هزینه این کار چقدر است؟

در رابطه با تبلیغات، شما تنها زمانی هزینه آن را پرداخت می کنید که یک مشتری روی محصولات شما کلیک کند. شما متوسط بودجه روزانه تعیین می کنید که مبلغی است که می خواهید هر روز به طور متوسط برای هر کمپین تبلیغاتی در حساب خود خرج کنید. میزان بودجه شما کاملا به شما بستگی دارد و هر زمان که بخواهید می توانید این مقدار را ویرایش کنید.

 

تیم و پلتفرم دسکتو درکنار شماست تا شما را در پیشرفت سایتتان همراهی کند.

سایت‌ساز دسکتو نیز به شما در ساخت سایتی مطابق با سلیقه خودتان خدمات ارائه می‌دهد.

دسکتو به‌طور تخصصی با پزشکان، صاحبان داروخانه‌ها، مراکز درمانی و جراحی و کلینیک‌ همکاری می‌کند.

همچنین شما می‌توانید برای ساخت سایت شرکتی و فروشگاهی در تمام حوزه‌ها دسکتو را در کنار خود داشته باشید.

برای اطلاعات بیشتر و مشاوره تماس بگیرید.